Inlägg #1: Postat: 2006-11-11 18:55:00
|
Jan E |
Artikelförfattaren har rätt, det är inte rätt metod att bygga stängsel. Det är lika fel här som det är i Israel. Man måste försöka lösa problemen på annat sätt. Ett stängsel eller en mur, signalerar inget annat än ett monumentalt misslyckande. Det håller inte i längden.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-11 18:58:00
|
Jan E |
P.S. Att Bush är en idiot och att det är ett mysterium att han öht kunnat nå fram till ämbetet som USAs president måste du ju ändå hålla med om?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-11 20:00:00
|
GunnarL |
2/ Jan E, att Bush är en idiot är ställt utom allt tvivel - han har under sin ämbetsperiod lyckats förstöra USA:s anseende totalt i hela världen. T.o.m. i det normalt allierade Västeuropa. 2/ "Man måste försöka lösa problemen...osv." Vilka problem talar Du om?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-11 20:01:00
|
GunnarL |
Det blev lite fel här med ettan o tvåan - hoppas Du förstår ändå.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-11-12 08:44:00
|
stålis |
Men om det är enda möjligheten? Om du har 3 miljoner illegala gränsöverträdelser per år, vad skall du göra? Resonera som du så kan man lika gärna ha fri invandring, vilket är detsamma som att upphöra vara en suverän nation och demokrati. Förresten så har Bush i det längsta motsatt sig åtgärder mot illegal invandring. Han har till och med föreslagit amnesti för de 10-15 miljoner som uppehåller sig illegalt i USA. Du vet uppenbarligen noll och intet om det här ämnet. Precis som Cim.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-11-12 08:49:00
|
stålis |
Men om du mot förmodan vill lära dig något, så kan du läsa kopia av en TIME-artikel på den här adressen: Länk: tinyurl.com
Om du är en intellektuellt hederlig människa. Om du är det, så kommer du att tvingas ändra din inställning i den här frågan.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-11-12 12:45:00
|
CimEfraimsson |
Bush är en tomte, och jag håller med om att han totalt förstört USAs anseende. Jag håller med Jan E, och det är det jag kanske inte lyckas få fram i artikeln. Ett stängsel är bara att sjunka så lågt, det signalerar verkligen desperation och misslyckande. Det är pinsamt och förlegat att bygga murar mellan människor. Och som sagt, det kommer absolut inte lösa problemen med den illegala invandringen.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-11-12 12:46:00
|
CimEfraimsson |
Tror du ärligt att ett stängsel på en tredjedel av gränsen löser problemet? Och jag håller med om att det är ett massivt problem, men tror du ärligt talat det? Isf är du ytterst lämpad att flyga iväg och slå in julklappar tillsammans med Bush.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-11-12 16:03:00
|
CMO |
Vilket problem ska han lösa Jan E? Problemet att USA är så attraktivt för Mexikaner, El Salvadorianer, Honduraner att de villigt riskerar livet för att komma till USA och jobba för minimilöner? Det är faktiskt så att Bush är står för den liberala invandringspolitiken i USA, både represenatanthuset och en majoritet av väljarna vill ha betydligt hårdare tag. Så vilka som är "idioterna och tomtarna" här är helt klart,
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-11-12 17:11:00
|
stålis |
7/ Fatta att Bush är för illegal invandring. Han är i storföretagens ficka. Stängslet är inte hans utan framtvingat av en folkstorm.
Ja, jag tror ärligt att stängslet kommer att fungera precis som muren i Israel. Jag såg en blänkare om en viss minskning redan av strömmen av illegala.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-11-12 17:13:00
|
stålis |
Sen vore det ju inte helt fel om ni läste på lite istället för att bara tycka utan att veta. Läs artikeln på länken jag la ut i svar 6. Om ni vågar!
|
|