|
Inlägg #1: Postat: 2006-11-07 08:16:00
|
|
Anna Veeder |
Gunnar, angående "folkdjup" så är det en term som det inte går att använda på tyska. På andra språk har den en annan konnotation. Nog om det. Reaktionen är just politikerförakt, och en väldig resignation inför bristerna i den demokratiska processen. Enligt min åsikt bäddar detta för fascism och rasism. Folk vill ha en "stark" ledare som kan hålla "ordning" på kaoset. Och demokrati innebär ett visst kaos, men här har det gått till överdrift.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-07 08:21:00
|
|
Anna Veeder |
Vill bara också påpeka att jag i artikeln - och i många andra artiklar - inte beskriver verkligheten som den borde vara, utan hur jag uppfattar den. Om detta sedan är bra eller dåligt får du bedöma själv. Jag tycker att utvecklingen just nu är väldigt oroande, men som många andra ser jag inte riktigt exakt hur jag skulle kunna ändra på det. Så jag verkar i det lilla, och försöker ge min syn på saker och ting.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-07 10:24:00
|
|
Janne B |
Människor som velat plantera stora skogar för kommande släkten har ofta fått nöja sig med att odla rosor vid sin egen husvägg. Där kan finna visdom att dela med sig åt dem som vill lyssna...
|
| |