Frankrike: Bussar bränns till minne av kravaller

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2006-11-07 11:43:00
stålis
I samband med detta skrev Freddy Weitzel och Osvaldo Bascuñán, ordförande respektive generalsekreterare i Chilenska riksförbundet, följande tänkvärda ord i en kommuniké som sammanfattar hela den problematik som jag försöker fånga här:
Inlägg #22: Postat: 2006-11-07 11:44:00
stålis
"Dessa brottslingar får hjälp och skydd av andra chilenare bosatta i Sverige, som agerar som medbrottslingar och ger kriminella den logistiska supporten som behövs för att dessa individer ska kunna utföra sina missdåd. Men detta är inte allt, det som är det mest beklagansvärda är att ett stort antal landsmän, som hänvisar till en urartad fosterländsk solidaritet, visar en hög grad av tolerans med kriminaliteten."
Inlägg #23: Postat: 2006-11-07 11:44:00
stålis
Chilenska riksförbundets ledare avslutar sitt uttalande med en oerhört relevant fråga och en brådskande appell till andra svenskar med chilenskt ursprung:
Inlägg #24: Postat: 2006-11-07 11:44:00
stålis
"Vi frågar oss slutligen: Hur länge kommer vissa medlemmar av den chilenska gruppen bosatt i Sverige att fortsätta tolerera och skydda de kriminella? Vi anser att brottsligheten, precis som terrorismen, är en samhällsfiende och måste bekämpas. Inför detta finns det inga om och men. Vi uppmanar våra landsmän att ta kontakt med polisen för att ange denna farsot som skadar oss så mycket."

Länk: folkpartiet.se
Inlägg #25: Postat: 2006-11-07 11:49:00
stålis
Rojas i annan DN-artikel: "På onsdag presenterar Brottsförebyggande rådet rapporten Brott bland svenskar och invandrare. Den visar att invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. För grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt, är siffran 300-400 procent.
Inlägg #26: Postat: 2006-11-07 11:49:00
stålis
. . . I rapporten från 1996 visar det sig till exempel att människor födda i vissa länder i bortre Asien står för en obetydlig överrepresentation, däremot har chilenare och nordafrikaner från Maghrebområdet en överrepresentation av brott på cirka 300 procent.

Länk: dn.se
Inlägg #27: Postat: 2006-11-07 12:09:00
stålis
I neokonservativ press kallas upploppen i Frankrike, som egentligen pågått i flera år, i alla fall om antalet uppbrända bilar skall vara en indikator, för "Ramadan Riots". Uppenbarligen inskränker de sig inte till Frankrike utan har även nått Bryssel.

Länk: brusselsjournal.com
Inlägg #28: Postat: 2006-11-07 12:17:00
stålis
Använder ordet neokonservativ för att särskilja de högerindivider som är starkare för Israel och USA:s ockupation av Irak än oss/vi andra. Vid en djupare analys kanske man dock skulle finna vissa neokonservativa drag även i min Weltanschaung. Jag är definitivt ingen dogmatisk etno-pluralist. Fast jag uppskattar så pass stora Le Pen-framgångar att det skrämmer den invandringsentusiastiska EU-eliten till en mer besinningsfull politik.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...