Förintelsens heliga graal

Inlägg #1: Postat: 2006-11-06 13:26:00
antonw
Jag vill att man liksom i Jugoslavien- eller Rwandafallen ska kunna diskutera förintelsen. Det är verkligen inte svårare än så.
Inlägg #2: Postat: 2006-11-06 13:46:00
Janne B
Jag kan försäkra dig antonw att denna debatt har pågått oavbrutet sedan 1945. Det år jag lärde mig läsa tidningar. Denna debatt har ju alltid varit rik på fakta för mkt fotades och dukumenterades av nazisterna själva från 1933.-1945. Sedan fotade ju och noterade mängder av mediafolk från den allierade sidan hela krigsförloppet.Hur de kom fram till alla slags uppsamlingsläger, arbetsläger, dödsläger osv.
Inlägg #3: Postat: 2006-11-06 13:48:00
Janne B
I många byar och städer kunde man nästan inte hitta en enda judisk falij trots att den orten hade haft en stor judisk befolkning 1935. Det fanns bra folkbokföring redan då.
Inlägg #4: Postat: 2006-11-06 13:51:00
Janne B
Många som var med och upplevde denna tid känner sig kränkta när någon går ut och säger "det var inte 10 miljoner, det var bara 5 miljoner som dödades". Så har inte du sagt men allt som ser ut som reduceringsförsök väcker starka känslor.
Inlägg #5: Postat: 2006-11-06 15:52:00
antonw
Givetvis har forskning bedrivits, det är jag mycket väl medveten om, men vissa teorier får inte uttalas högt. Det är det jag vänder mig mot. Och om folk blir kränkta av att man vill diskutera ett historiskt fenomen så får dom faktiskt lov att bli det. Som om inte Jugoslaver eller numera finns väl inte det begreppet blev och blir kränkta av att man diskuterar vem som egentligen gjorde vad under inbördeskriget där.
Inlägg #6: Postat: 2006-11-06 15:58:00
Janne B
antonw/ Du är nog medveten om det mesta. Men jag förstår inte vad du menar med att "vissa teorier inte får uttalas högt". Vem kan hindra dig oh andra. Varken staten eller redaktionen har någon censur. Men mothugg får du räkna med liksom vi andra. Jag har fått mina smällar ska du veta...
Inlägg #7: Postat: 2006-11-06 19:28:00
Sunny
Ramona:Så är det!
Inlägg #8: Postat: 2006-11-18 15:51:00
antonw
David Irving sitter i Österrikiskt fängelse. Han fick tre år för att ha ifrågasatt gasugnarna i Auschwitz. Det är i min mening ett skolexempel på att belägga forskare med munkavel. Ernst Zündel sitter såvitt jag vet också i fängelse av liknande anledningar, men det är underordnat Irvings öde. Mothugg och smällar räknar jag med, jag tar inte illa upp, men sådana här händelser är inget annat än skandal. Rättsskandal.
Laddar...