Sluta hypa bröstcancer!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2006-11-04 16:04:00
stålis
Steno borde med tanke på sin prostatacancer instämma.
Inlägg #2: Postat: 2006-11-04 16:05:00
stålis
Bra vinkling: söndra genom att härska. Inte tänkt på det. Kommer emellertid att göra det.
Inlägg #3: Postat: 2006-11-04 16:06:00
stålis
Förlåt, härska genom att söndra!
Inlägg #4: Postat: 2006-11-04 16:07:00
stålis
I centrum nu på eftermiddagen: byst hi-hi med kvinnor med såna där rosetter ni vet. Så narcissistiskt.
Eller snarare: så konservativt samhället är, trots att ordet konservativ är ett glåpord. Patetiskt.
Inlägg #5: Postat: 2006-11-04 17:46:00
Inger-Sofia
Herrarna behagar skämta.Tänkte kila förbi först,när jag hörde 5 öressmällaren.så jag låssas reagera,så mikael inte blir besviken då han trodde han han kastade iväg en bomb.FEministbomben.Om männen ville att strålkastaren skulle lysa upp detta problem oxså,skulle det vara gjort..något verkar hålla tillbaka det .jag har några släktingar som har och haft prostatacanser,så jag är lite insatt i problematiken.Håller med joakim
Inlägg #6: Postat: 2006-11-04 17:50:00
Inger-Sofia
Kvinnligt mannligt,varför inte mänskligt,så kan vi samarbeta istället,så spar vi både tid och resurser.Den sista meningen ordar jag inte om.tack för inform.om "siffrorna" och att du kastade in smällarna,så det blir satt focus på detta problem med.gillar oxså cat s.kram på er "gubbar"
Inlägg #7: Postat: 2006-11-04 20:31:00
mintcar
Jag tror att jag har hört nånstans att prostatacancer har fått betydligt fler forskningsanslag än bröstcancer. Hur det än är med den saken så är det ett faktum att kvinnor har en annorlunda anatomi än män och så gott som all medicinsk forskning är gjord på män. Kampanjen för bröstcancer kan ses som en symbol för den större frågan, om man så vill. Det kan gott få vara en kompensation, men kanske inte för nobelpriset det är lite långsökt.
Inlägg #8: Postat: 2006-11-04 21:48:00
stålis
Nej, jag har rätt och det vet ni. Varför inga klämkäcka tv-galor på temat extremt kissnödig man? Därför att piss är äckligare än bröst. Thats why.
Inlägg #9: Postat: 2006-11-04 21:53:00
Joakim Steneberg
”Cancerfonden vill ha ökat fokus på prostatacancer”..
”…den mest utbredda cancerformen i Sverige. Ändå är den minst uppmärksammad.”
Prostatacancer: 9035, dödlighet 59,3
Bröstcancer: 6917, dödlighet 78,8
Från Sthlm city-05
Inlägg #10: Postat: 2006-11-04 21:57:00
Joakim Steneberg
Dödligheten är alltså större i bröstcancer, varför något fler kvinnor dör i den.
Men uppmärksamheten, hur mycket större är den? Men visst är det skillnad på kroppar och kroppsdelar.
Det är en annan sak. Bröstcancer drabbar mest yngre kvinnor. Prostatacancer mest äldre män.
Jag tycker man känner igen det här från andra områden.
”Världens mest jämställda land?”
Det är en annan sak. Bröstcancer drabbar mest yngre kvinnor. Prostatacancer mest äldre män.
Inlägg #11: Postat: 2006-11-04 22:02:00
Janne B
8 stålis/ Den dag som vi alla har förstått att mannens könsorgan är lika vackra och stiliga som bröst så ordnar sig saken dvs pengar till forskning etc. ;-
Inlägg #12: Postat: 2006-11-04 22:42:00
Sunny
Janne: Jag har alltid vetat att mannens könsorgan är underbart. Som ungt att leka med.Ofta. Det är dessutom vackert,som gjort för kyssar. Äldre män har lite annan substans: det där hårda vilda blir till en mjukt silkeklädd pulserande underbart doftande slickepinne som man kan njuta av länge, länge.
Så låt oss bekämpa cancer hos alla människor!
Inlägg #13: Postat: 2006-11-04 22:50:00
Friskytten
Angående svar 7: "Hur det än är med den saken ... så gott som all medicinsk forskning är gjord på män." Kan vi få en källa för detta påstående? Ja, jag skrev källa. Det betyder INTE ett yttrande från någon "genusmedicinare" eller liknande, utan en riktig källa. Till övriga: Ni ser här svaret på Ståhlis fråga. Så här tänker folk i eliten och deras fanatiska anhängare. Därför är det som det är.
Inlägg #14: Postat: 2006-11-04 23:35:00
mintcar
7/ Jag är ingen medicinare och jag har ingen källa för påståendet av den dignitet som du kräver. Nog kan jag gå med på att påståendet är en gissning om vi håller oss till Sverige och nutid. Men talar vi om alla rön som ligger till grund för dagens behandlingar och läkemedel i stort så vore det väl sensationellt om kvinnor varit norm för ens en bråkdel av forskningen, eller? Dessutom har jag uppfattat det som den gänse uppfattningen hos alla jag har hört tala i ämnet.
Inlägg #15: Postat: 2006-11-04 23:35:00
mintcar
Jag vet inte om det har gjorts någon vetenskaplig forskning om exakt vilka procent hit och dit, men ibland borde sunt förnuft räcka.
Inlägg #16: Postat: 2006-11-04 23:57:00
mintcar
Om vi män ska börja gnälla över att kvinnor prioriteras idag, så bör vi åtminstone ta med i beräkningen att det det kanske finns en del att ta igen. Jag har svårt att se vad som är så hemskt orättvist med att ett specifikt kvinnorelaterat problem tas upp när vi män finner ett direkt tilltal i det mesta som ska vara allmänt gällande.
Inlägg #17: Postat: 2006-11-05 00:00:00
mintcar
Men för all del, kämpa för att öka medvetenheten om prostatacancern. Det finns många ouppmärksamade mansrelaterade problem som borde tas på större allvar. Det känns onödigt att komma och gnälla när kvinnorna får stå i rampljuset, bara.
Inlägg #18: Postat: 2006-11-05 14:13:00
Friskytten
Gnälla? Du äcklar mig.
Inlägg #19: Postat: 2006-11-05 17:47:00
stålis
18/ Det är lugnt, kompis. Många tyckte Martin Luther King och Nelson Mandela gnällde också.
Inlägg #20: Postat: 2006-11-05 22:16:00
mintcar
Jag verkar ha trampat på några tår. Låt mig försäkra att jag endast vänder mig mot oviljan mot att unna kvinnor uppmärksamhet som jag tycker mig skönja. Jag ber om ursäkt om jag har haft en antagoniserande ton, men kanske sattes den tonen av artikelförfattaren?
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...