|
Inlägg #21: Postat: 2006-11-07 12:08:00
|
|
Jan E |
Slutligen: Det har hävdats att fenomenet apatiska barn är speciellt svenskt. Underförstått att vår asylprocess gör det ”lönsamt” för flyktingar att göra sina barn apatiska. Men programmet kunde visa att apati bland flyktingbarn inte är ett nytt fenomen ens i Sverige. Apati är dessutom ett vanligt och väldokumenterat fenomen bland djupt deprimerade människor, speciellt bland barn, även i andra länder.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2006-11-07 12:26:00
|
|
stålis |
6/ Skulle jag kunna hänvisa till SD-kuriren eller Nationell Idag eller öppet rassegrationistiska American Renaissance? Jag menar, dessa organ kan förvisso innehålla värdefull info precis som ETC. Jag har baserat en del inlägg på och hänvisat till Ordfront Magasin. Inte minst om gängvåldtäkt som initiationsrit bland vissa invandrarkillar.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2006-11-07 12:27:00
|
|
stålis |
Jag drev med din bevisföring: Tomas E inte trovärdig för att "skumma" individer skyndar till hans försvar.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2006-11-07 12:29:00
|
|
stålis |
Jag tycker SvD har uppfyllt sitt journalistiska uppdrag bättre än andra massmedia just i det här fallet. Varför förbigår ETC SvD? Sen rör det sig i SvD:s fall om flera artiklar med olika upphovsmän som citerar en rad olika personer som varit inblandade i utredningarna.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2006-11-07 12:32:00
|
|
stålis |
Mot bakgrund av den etniska faktorn man måste välja ord med omsorg eftersom klarspråk är kriminellt i de här fallen, så är det ju knappast en tillfällighet att den förtigits. Men den snattande mamman och det snattande apatiska barnet kanske var tänkt som ett budskap mellan raderna?
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2006-11-07 12:44:00
|
|
stålis |
Nix, i väg ut i solen med amores perros & sen till stan för å se "Scoop" solo min dotter vill se "Djävulen klär sig i Prada" el vad den hette, men det kan hon fetglömma att jag skulle hänga med på. Så queer är jag inte. Men Jan E är det säkert.:-
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2006-11-07 13:00:00
|
|
stålis |
"Djävulen bär Prada" var det nog.
|
| |