|
Inlägg #1: Postat: 2006-10-30 05:37:00
|
|
trollpacka |
God morgon elina.Min inre väcks upp av alla minnen,du skriver medryckande och målande.Det är tragiskt med all nedskräpning,förr när jag gick fanns en gyllene lag om ved som man tog ersattes,alla visste ju behovet,man tog ansvar.Så är det inte heller längre,människor tar inte ansvar,man bara tar för sig.må väl.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-10-30 09:21:00
|
|
Janne B |
Tack Elina att jag fick följa dig genom Sarek i din berättelse. Jag har gått en del i Hemavan-Tärnabyområdet, men detta område är mycket mera storslaget. Du har flera dimensioner och perspektiv samtidigt när du berättar. Du gör små iakttagelser och sätter dem i sitt sammanhang. Ditt samtal med det gamla paret om deras erfarenheter, var en fin avslutning.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-10-30 11:15:00
|
|
Elina |
Jag vill bara meddela att jag hade en annan enkel rubrik utan sopor, men det tycks ha blivit utbytt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-03 15:57:00
|
|
Elina |
Jaha, nu är det inne med rädsla för klimatförändringen. Men sker det något rejält? Att släcka ett par lampor räcker inte.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-01-05 18:20:00
|
|
HåkanF |
Levande och tänkvärd artikel, MEN... inte var det väl en fjälluggla som gled förbi? Lappuggla kanske...?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-02-02 18:49:00
|
|
myrboa |
Åh vilken härlig,vacker,lite sorgsen och målande berättelse av vackra Sarek,,Jag förflyttades i ett nafs dit med hjälp av dina ord.Fjällugglan..tystnaden som är den som hörs mest.Sorgsen över att människan där hon drar fram..så ofta förstöra det vackra. Har dragit ut den för att läsa än mer noggrant.Stort tack Elina för din förmedlade natur-upplevelse A-L
|
| |