Den kassa kockens dilemma

Inlägg #1: Postat: 2006-10-29 11:29:00
Janne B
Fortsätta vara Snigel tyckte jag att det stod. Sedan bytte jag glasögon.Då blev det mening och sammanhang i det hela. Nu ska jag grovriva potatis och morot, röra ner ett ägg, till min söndagsmiddag. Jag tänker kalla rätten för Råraka. Valfria kryddor under stekningen. Vänta en halvtimme på att koka stora potatisar har jag inte tid med. Jag är ju pensionär och det kan vara ont om resterande tid.
Inlägg #2: Postat: 2006-10-29 14:17:00
Sunny
*skrattar*
Du behöver inte oroa dig:jag har haft en hel del kärleksförhållande under mina 60 år o det finns allatid män som antingen lagar maten åt mig eller föredrar att äta färdigköpt mat.
Alla kan ju lära sig det fundamenltala:koka potatis o grönsaker o någonting till.
Samt om man har barn se till att ha välfyllda fruktkorgar hemma.
Inlägg #3: Postat: 2006-10-29 17:48:00
Mysan
Ungefär som att säga att man inte ska ha barn.Det är lika laddat!
Inlägg #4: Postat: 2006-10-29 19:36:00
Elina
Är det bara jag som tycker att laga trerättersmiddag åt sin käresta är livskvalité? Obs. Den som inte lagar maten får förstås diska. Men laga mat för att få en karl? Aldrig.
Inlägg #5: Postat: 2006-10-29 20:22:00
Helene Colak
nää.. inte behöver du vara singel.. Birgitta.. nu får vi ge oss ut och ragga varsin kock.. Det här var ett annorlunda sätt att läsa dig and me like..
Inlägg #6: Postat: 2006-10-29 21:40:00
steno
Ta ett tillfälligt jobb på krog som biträde åt en kock. Är man tvingad arbeta snabbt med mat blir man nog snabbt litet säkrare, rent av intresserad av matlagning. Annars av kocke
Inlägg #7: Postat: 2006-10-29 22:01:00
GunnarL
Gratulerar Dig till att Du blev av med den karlen!
Hur man behandlar den här frågan tror jag lite är en generationsfråga. För mig 58 år är det självklart att min fru lagar god mat - lika självklart som det är för henne att jag kan slå i en spik eller skruva i en skruv. Men jag tror inte det är så i den yngre generationen. Där kan ofta båda parter båda sakerna. Men att säga ja eller nej till ett förhållande p.g.a. mat - nej fy fan. Grattis igen!
Inlägg #8: Postat: 2006-10-29 23:37:00
kjellekborg
Varför inte ta och läsa boken om Alva Myrdal. Hon blev förälskad i Gunnar men var inte ett svatt intr. av hushållsarbete, men kunde tydligen konsten att "manipulera". De fick ju också Nobelpriset...
Inlägg #9: Postat: 2006-10-30 12:00:00
El Guatusi
Manga "moderna" manniskor ar inte i stand att tanka en langre tankekedja: vi ar fraktionerade, sonderhackade i var mentalitet. Det visar sig i varat karleksliv, i vara politiska diskussioner - och i vad vi petar i oss. Att komponera en middag kraver skarpa o kansla: att satta ihop en varierad meny, att valja
Inlägg #10: Postat: 2006-11-03 20:32:00
thomtom
Birgitta.
Man ska laga mat för att man tycker det är roligt och kan någonting om det. Man ska inte göra det i tron att det är inne. Visserligen är det mycket med matlagning nu, men om du inte gillar det så stå för det. Det är bättre än att förställa sig.
Inlägg #11: Postat: 2006-12-14 00:13:00
Viveca
Det finns så många män som vill laga mat till sin kvinna och pyssla om henne.Väldigt många män kan jag säga ut av erfarenhet är duktiga på matlagning*S*Du kommer inte att vara singel länge tror jag!Jag har alltid varit motsatsen som står och joksar i köket och ska ha frysen full med onödigheter och som handlar för mkt jämt...dom säger att jag blev lik min farmor..en riktig mattant!Kram
Laddar...