|
Inlägg #1: Postat: 2006-10-27 07:46:00
|
|
peter_ |
Se exvis den otroligt patetiska artikeln i namn av någon avdankad pakistansk flyghjälte??? här på sourze för något år sedan. En ren provokation för att underblåsa en religiöst motiverad, men fascistiskt driven konflikt mot demokrati, individens frihet, tolerans och alla andra västerländska ideal. Notera även den etniska och religiösa rensningen i Islams namn i Somalia. Känner någon till någon officiell protest från någon muslimsk regim eller ledare? Stålis har i stort sett rätt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-10-27 07:46:00
|
|
peter_ |
Det är en löjlig förmyndarmentalitet hos våra politiker och en sjuk människosyn i vår journalistiska kultur som hindrar ett rakt och öppet samtal om några viktiga faktorer som påverkar våra stora problem med arbetslöshet och kriminalitet. Det har ju nu, med de sjukt aggressiva reaktionerna på Mohammedteckningarna, även angripet en av vår demokratis hörnpelare: yttrandefriheten.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-10-27 07:49:00
|
|
peter_ |
Den kanske viktigaste faktorn för invandrares kriminella överrepresentation är nog arbetslösheten. Jahaja, har då inte en diskussion om ytterligare invandring relevans utan att stämplas som rasistisk.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-10-27 10:03:00
|
|
stålis |
Invandringsfrågan är mångfasetterad. Den här till sourzeartikel omvandlade postning från min extremt flitigt uppdaterade blogg, berör huvudsakligen en sida fast jag lyckas klämma in arbetskraftsinvandringen också: att man officiellt bara räknar skinheads och nynazisters brott mot invandrare som rasistbrott, men inte ungdomsrån, en del våldtäkter som bygger på förakt för "svennehoror" etc,
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-10-27 10:06:00
|
|
stålis |
De två sista webbadresserna leder till en City-artikel om ett rasistiskt överfall på en svensk skoklass och till en artikel om snubben som hatade svenska kvinnor och skar dem med rakblad på diskon i Gävle. Det senare skulle räknats som"hatbrott" om det varit en svensk som skar invandrare, men nu finns det definitivt inte med i Säpos och Brås statistik över "hatbrott".
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-10-27 10:07:00
|
|
stålis |
*skolklass*
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-10-27 10:08:00
|
|
stålis |
Fast som sagt, jag lade ut den här bloggtexten mest som politisk underhållning. Tyckte det var roligt med "kräkmedel" plus min programidé till Uppdrag Granskning.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-10-05 09:27:00
|
|
soldatbom |
enligt brå så är det 701 svenskar som begår brott eller hur har du räknat?
var kan man finna bevis på att invandrare begår fler brott mot svenskar än tvärtom?
anser ni att invandrare ska ha hårdare straff än svenskar för samma brott?
|
| |