|
Inlägg #1: Postat: 2006-10-27 09:49:00
|
|
stålis |
Orsaken är att texten är en bloggtext som jag publicerar här för underhållningsvärdets skull.
Hade Sourze haft vanliga länkningsmöjligheter, så hade det inte varit lika jobbigt. Jag vill dock alltid underbygga mina citat och påståenden med källhänvisningar, så att hågade läsare kan kontrollera att jag inte hittar på.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-10-27 14:47:00
|
|
CMO |
Naturligtvis är det inte "ett piss" intressant vad Dick E tycker eller vad stålis tycker eller vad jag tycker, för att inte tala om vad Jan E tycker. Så vad gör vi här?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-10-27 14:50:00
|
|
CMO |
När du blir angripen för formen i stället för innehållet kan du vara nöjd stålis. Men jag tror det blir mer lättläst om du samlar länkarna på slutet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-10-27 16:16:00
|
|
Jan E |
2/ Hör och häpna – jag tycker ofta att det är intressant vad du och stålis skriver. Men Dick E är en kuslig extremist som bör marginaliseras. Se t ex hans groteska påhopp på Hans Blix idag.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-10-27 16:41:00
|
|
CMO |
Tja ur mitt perspektiv är "Hans Brix" en kusligare extremist än Dick E. Dicks blogg är väl Sveriges populäraste så extremist eller inte är det tydligen relativt många som är ett piss intresserade av vad han säger
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-10-27 17:14:00
|
|
Jan E |
Blix har sagt att det är värre i Irak nu än under Saddam, gör det honom till en extremist? Och vem kan förresten säga emot honom? Läste nånstans att Dicks stjärna har börjat dala, förmodligen beroende på att många tröttnat på alla hans vettlösa påhopp, extremt vinklade inlägg och undanhållande av precis allt som inte stöder hans förenklade bild av verkligheten.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-10-27 17:25:00
|
|
stålis |
Om Dick är en "kuslig extremist", vad är gulp jag? Fast förstås, i fråga om Irak hade han fel som attan. Dock - ingen är ofelbar, inte ens Uncle Sam. Det är lite konstigt att USA-ofiler inte kan erkänna det.
Till och med Lars Werner kunde kritisera sitt favvo-land Sovjet ibland, om än det bara var pro forma.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-10-27 17:30:00
|
|
stålis |
P.S. Bara så ni vet, så är nog jag en större USA-romantiker än Dick, fast på ett annat sätt. Jag liksom älskar USA före 1941. Om ni kollat min bloggs blogroll, så vittnar alla historielänkar om det. Nej, nu vill jag ta min lilla första virre hållt mig skitlänge idag, och sen skall jag promenixa med barnbarn till Halloween-fest på Fritis. André ville tyvärr inte vara alien el. Dracula, utan som vanligt The Grim Reaper.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-10-27 17:49:00
|
|
CMO |
6/ Varken "Dick" eller "Hans" kan kallas extremister i vanlig mening men jag står närmare Dick, så från mitt perspektiv är "Brix" extremare...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-10-27 17:50:00
|
|
Jan E |
Nä stålis, du verkar på nåt underligt sätt snällare än Dick ;- Är inte halloween - usch för denna USA-import - nästa vecka? Själv ska jag strax ta min sedvanliga fredags-GoT och då håller jag mig borta från datorn..
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-10-27 17:53:00
|
|
CMO |
6 Var läste du att Dicks stjäna börjat dala? Hans besökstatistik verkar bara uppåt. Länk: erixon.com
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-10-27 18:58:00
|
|
Janne B |
Hörde på SR i eftermiddag att Bush hävdar att endast 30-40 000 dött under Irakkriget, medan andra hävdar att det kan vara 200 000 personer. Folk som dör direkt vid skottlossning är ju ganska lätt att räkna. Men de som dör efter en vecka finns ingen statistik över. Hur många svälter ihjäl då de förlorat arbete ocha alla andra existensmöjligheter osv...Tynar bort av undernäring följt av infektioner...
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-10-27 19:56:00
|
|
Friskytten |
Svar 4. Detta är ju för kostligt! Jo visst, om Dick Erixon är en extremist, vad fan ska vi då kalla Bennix i Nationaldemokraterna, Nassarnas Klas Lund och så vidare? För att inte tala om de som förespråkar nattväktarstaten? Ja, jädrar!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-10-27 20:10:00
|
|
CMO |
Hade inte Gösta Ekman en kul sketch om center-extrimism? Ett parti som var "extremt mycket i mitten".
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-10-27 20:48:00
|
|
steno |
CMO." Fälldin är en förrädare, han är inte tillräckligt i mitten. Vår rörelse är EXTREMT i mitten..." Så ungefär löd sketchen som kopierade det ordval den yttersta vänstern förde fram på sjuttio-talet
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2006-10-27 21:04:00
|
|
CMO |
GE: Fälldin är en förrädare. Fälldin denna korrumperade gödselhög har för länge sedan avvikit från den rena centerns väg.
LN:Du är en förbannad extrem centerpartist! En CPBH:are.
GE:En CPBH:are? ... dessa förhatliga, Centerpartiet Bramstorp-Hedlundistiska, nä, vi är CPBHr.
LN:R, betyder då revolutionär?
GE: Revolutionär, är du inte klok. Det betyder Rubbestad!
GEGösta Ekman LNLena Nyma
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2006-10-27 21:37:00
|
|
CMO |
Det finns ingen splittrad center, det finns bara en center - och det är vi. Alla andra är lite till höger eller lite till vänster. Vi vill inte bara stå i mitten och vela med ett ben åt höger och ett ben åt vänster, utan vi vill stå extremt i mitten.
Vi vill stå så mycket i mitten man kan komma. Vi i CPBHr vill stå i mitten så vi liksom hör folket i stereo.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2006-10-27 21:38:00
|
|
CMO |
Vår motto har alltid varit lagom. Lagom kamp mot lagom mål. Lagoma korvar är bäst som vi uttryckte det på den lagoma mässan i Lagormaore. Vi måste få lagom ordning. När nån gjort nåt bra ska de ha lagom med beröm. Vi säger aldrig att det där var jävligt bra, utan det där var rätt bra...
Det behövs betydligt fler barndaghem sägs det. Vi säger: vi behöver en del barndaghem till.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2006-10-27 21:38:00
|
|
CMO |
Man säger skicka mycket pengar till Indokina. Vi säger i stället skicka några kronor till Norge.
Och så säger man all makt åt folket. Men då säger vi att det är väl att ta i. Utan någon makt åt en del medelmänniskor med medelmåttorna åt mitten...
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2006-10-27 21:44:00
|
|
steno |
sade ministern på mittveckan i Bonnmittwoch in Bo
|
| |