|
Inlägg #1: Postat: 2006-10-26 20:08:00
|
|
Joakim Steneberg |
Lagbrott mot kvinnor har blivit alltmer prioriterade. Ibland helt öppet, som när det gäller misshandel. Misshandel mot män, utförd av kvinnor, existerar inte oficiellt i Sverige. Och någon kvinnlig torsk har inte jag hört talas om. Däremot en homosexuell torsk, ett fall det blev sådant rabalder om, etersom han var domare.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-10-26 21:05:00
|
|
stålis |
Återkommer med länk om kvinnliga torskar. Beträffande Thorsson så var ju han son till en sosseminister. Vilket givetvis inte alls påverkade JK när han ogillade åtal. Tänk så det kan bli!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-10-29 18:51:00
|
|
stålis |
Eftersom jag försöker att alltid hålla mitt ord, här lite citat plus webbadresser à la stålis:
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-10-29 18:52:00
|
|
stålis |
"Ja, varför inte försöka med tanken att kvinnor kanske inte per definition är förtryckta. De kanske, liksom män, kan vara förtryckare helt på egen hand. Det finns kanske ingen anledning att varken offerförklara kvinnor eller sätta dem på piedestal? De kanske, liksom män, kan uppföra sig både bra och dåligt?"
Länk: svd.se
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-10-29 18:52:00
|
|
stålis |
Susanna Popova är, bortsett från att hon sviker tycker annorlunda i den där andra frågan ni vet, min hjältinna. Så bra hon uttrycker i citatet vad jag egentligen tycker.
Jag älskar kvinnor mer än män, egentligen, men män blir så illa behandlade i feminismens namn, att min rättskänsla gör att jag måste ta dem i försvar.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-10-29 18:53:00
|
|
stålis |
En yngre kvinna som jag är extremt ambivalent till, är Karolina Ramqvist. Ibland är hon förfärlig, men ibland så klok och insiktsfull. Hon var en av de första som i svenska media tillsammans med underbara Hanne Kjöller tog upp dubbelmoralen rörande kvinnliga sexturister.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-10-29 18:53:00
|
|
stålis |
Ramqvist i DN augusti 2003: "Torskar finns av båda könen."
Länk: dn.se
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-10-29 18:55:00
|
|
stålis |
Som de minnesgoda minns, så har kvällpressen förstås uppmärksammat karriärbruttor som köper gigolos via Internet. Och pre-nätet, så var det Åhléns restaurant i Sthlm som gällde samt den etniskt färgade nattklubben Monte Carlo på Sveavägen.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-10-29 18:58:00
|
|
stålis |
Men av någon helt outgrundlig anledning försöker vara ironisk så har anti-torsk-kvinnor läs feminister bara fokuserat på manliga hetero-torskar och glömt - jag upprepar, *glömt* - kvinnliga och homosexuella torskar. Kan det ha med det feministiska grundkonceptet om den stackars förtryckta kvinnan att göra? Nej. för böveln, bort det!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-10-31 19:01:00
|
|
Joakim Steneberg |
OK, tack för länkarna! Kan absolut vara bra att ha vid något tillfälle!
|
| |