|
Inlägg #1: Postat: 2006-10-25 00:38:00
|
|
AlfVerner |
Mediaprivatiseringen har har här på ett helt uppenbart sätt visat att folket är förlorarna på införandet av marknaden.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-10-25 09:41:00
|
|
Janne B |
Om några veckor så har vi visst påtvingad digital TV här. För vems nytta? Jo TV-handlarnas! De flesta kan nog inte uppfatta att ljudet eller bilden blir bättre! Om den nu blir det?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-10-25 10:05:00
|
|
AlfVerner |
2>Detta är en ren fråga om teknisk utveckling, samt att man kan koda signalen och plocka ännu mer pengar av TV-innehavaren. Det som är det tråkiga är att det bara är tekniken som utvecklas, medan den civiliserade människan går bakåt mot grottmänniskan, se exemplet Borelius, Billström, Steg Chilo...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-10-25 10:10:00
|
|
AlfVerner |
...man skriker om censur, indoktrinering och statlig inblandning i den enskildes liv i samband med public service, medan man hyllar den valfrihet som det innebär att tvingas betala för TV3 om man vill se landslagsfotboll. Valfrihet är också att betala högre priser för varor, så att företagen tar våra pengar den vägen och reklamfinansierar TV.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-10-25 10:13:00
|
|
AlfVerner |
Man stödjer även företagens inflytande över programinnehållet, som innebär att populära daytraderprogram med nonsensinnehåll prioriteras, eftersom dessa är mest lättillgängliga politiskt och intellektuellt för en befolkning som ständigt tappar tron på systemets demokratiska förmåga.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-10-25 10:17:00
|
|
AlfVerner |
Människans val i alliansens Sverige kommer att reduceras till avstängningsknappen eller att man betalar loss hela utbudet eftersom de attraktiva program som tidigare samlades under public service, nu är fördelade på de flesta betalkanalerna. Ska vi ha det PS erbjöd igår, blir det dels dyrare och dels fylls rutan med en djävla massa skit, producerat i cynismens och den dåliga smakens namn.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-10-25 10:48:00
|
|
Lars Nilsson |
AlfVerners förslag om att SVT skall sända matcherna gratis och att landslagsspelare skall spela utan ersättning är helt i linje med alla hans övriga världsförbättrarförslag. Dvs helt orealistiska och format för en drömvärld.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-10-25 11:09:00
|
|
AlfVerner |
Orealistiska i förhållande till vadå?? Den goodwill som ett landslagsspel innebär får i stort sett alla att vilja spela i landslaget och de som inte vill klarar vi oss mycket bra utan. Poängen, för att använda marknadesns språk; "Det demokratiska samhället ska äga varumärket Svenska landslaget." Det är bara för riksdagen att fatta beslut om det.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-10-25 11:12:00
|
|
steno |
Det var inte så länge sedan SVT sände landslagets matcher, sedan kom Lagrell och de började sändas i den värsta horkanalen.Publiken fick inte ha kläder eller drycker från konkurrerande märken vid OS i Aten. Snart måste publiken medverka som clowner i TV3 för att se landslaget spela
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-10-25 11:12:00
|
|
AlfVerner |
7>Det du säger är att DEMOKRATIN är helt orealistisk, att demokratin är en drömvärld. Jag delar inte den uppfattningen och är beredd att gå hela vägen för att försvara "en man en röst", hur orealistiskt det än kan verka.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-10-25 11:16:00
|
|
AlfVerner |
9>Kan även jämföras med Barcelona som förbjuder reklam på sina tröjer, till helt nyligen då man BETALAR Unicef FN flera miljoner för att få bära UNICEF...Förmodligen hade Lars Nilsson även kallat detta förhållningssätt som orealistiskt FÖRE det genomfördes. Goodwillen till Barcelona är naturligtvis obegränsad och laget intar stabilt titeln "världens främsta klubblag".
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-10-25 11:21:00
|
|
AlfVerner |
Jag är HELT säker på att om demokratin fungerat, så hade reklaminslagen tvingats inte platsen mellan progammen och jag är HELT säker på att om demokratin fungerat så hade allt landslagsspel varit tillgängligt i public servicekanalen. INGET har blivit bättre av att Lagrell och hans norske konsult blivit multimiljonärer eller att spelarlöner/kostnader handlar om 100-tals miljoner.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-10-25 11:23:00
|
|
AlfVerner |
...och jag kan inte heller se att människan blivt "friare" av detta systemskifte, däremot fattigare.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-10-25 11:39:00
|
|
Leif-Arne |
11 Katalanerna har en idehistoria som i stora stycken ligger i linje med Barcas hålning. För en gångs skull håller jag med dig Alf. Hoppas du kan leva med detta
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-10-25 12:19:00
|
|
AlfVerner |
14>"För en gångs skull förstår jag vad du skriver", ska det vara Leif-Arne. Du håller med mig var gång du förstår mig, så är det med alla.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2006-10-25 12:25:00
|
|
Leif-Arne |
15 Nåja, vad är väl en bal på slottet?
|
| |