Public service, kultur för alla

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2006-10-25 20:46:00
Leif-Arne
Men enligt gammal hörsägen så var det Asta som låg bakom det på sin tid populära frågeprogrammet för barn "Vi i kämman". Två lag med tre barn i varje tävlar i frågesport. Varje barn får sätta tummen i ett skruvstäd, för varje fel besvarad fråga drogs skruvstädet åt. Klart alla ungar blev praktbarn på den tiden.
Inlägg #42: Postat: 2006-10-25 21:41:00
Janne B
"Dä ä kvälla" som Astrids figurer sa och du har unnat dig en öl. Trots det så förstod du meningen i det jag skrev, det är alltid skönt. Nu ska jag rätta mina stravfel. ;- OM Asta är en fantasifigur eller inte har ingen betydelse just nu , bara du liksom Upplever saker.
Inlägg #43: Postat: 2006-10-25 21:47:00
Leif-Arne
42 Just i kväll har det inte blivit någon bira direkt, däremot så har jag ibland en skrivhastighet som översitger min koordination. Dessutom lätt dysletisk, vilket torde framgå fast ingen finkänsligt nog inte påpekat detta. Dock i gott sällskap,har jag hört.
Inlägg #44: Postat: 2006-10-25 22:28:00
Janne B
Jag mailar med en vän här om att det viktigaste är att uttrycka en åsikt, en känsla osv. Då måste grammatik och rättstavning komma i andra hand. Språk ska fungera, inte plåga oss.// I SVT 24 i dag hoppa en man på drottningen för hennes usla språk. Jag ställde mig framför TV:n och skrek att hennes läromästare hade varit 3-4 lätt dyslektiska personer. Som alltid gjort sitt bästa. Hoppas att det gick hem.
Inlägg #45: Postat: 2006-10-25 22:36:00
Leif-Arne
44 När det gäller annan mer, formell text så reder man sig rätt bra med ordbehandligspgm och hjälp med korrekturläsning. I stort har jag inga problem med orbehandling styntax etc, bara den egenheten att vissa ord blir som blinda fläckar. Ser jag sedan på texten jag skrivit så ser jag genast vilka felen är. Men som sagt, man reder sig.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...