Public service, kultur för alla

Inlägg #1: Postat: 2006-10-25 00:06:00
AlfVerner
Självklarheter rakt igenom. Public service existerar inom ramen för vårt enda demokratiska beslutsforum; Riksdagen. Det är en absolut skyldighet mot det demokratiska samhället och en absolut hörnsten i samhällsbygget att public service finns för att utveckla och fördjupa den demokratiska människan.
Inlägg #2: Postat: 2006-10-25 00:08:00
Jan E
Jag skulle bli sinnessjuk om inte SVT och framförallt SR inte fanns! Allt är förvisso inte bra, men vid en jämförelse med....ja, med vad? Innehållet i och finansieringsmodellen för public service bör dock ses över. Jag är inte främmande för finansiering via skattsedeln. SVT bör dock göras smalare och koncentrera sig på att sända program som de kommersiella kanalerna varken vill, eller av lönsamhetsskäl inte kan sända. Nu gapar man efter för mycket.
Inlägg #3: Postat: 2006-10-25 00:36:00
AlfVerner
Jag skulle vilja gå längre. Betänk att svenska landslag tidigare kunde ses av alla med TV i Sverige. Nu har det blivit en handelsvara på en marknad. Färre kan se matcherna och spelarna kvitterar ut miljonersättninger. Lägg ner handeln med landslagen, ställ som krav att man får nöja sig att spela i landslaget utan ersättning och att SvT ska ha alla sändningar gratis.
Inlägg #4: Postat: 2006-10-25 10:21:00
AlfVerner
I Sosseland fick TV4 rätt att sända reklam mot att man sände reklamen mellan programmen. Detta var ett absolut krav. Finns det någon som känner till hur detta beslut ändrades, så att en långfilm nu tillåts förbruka en hel afton?
Inlägg #5: Postat: 2006-10-25 10:41:00
Lars Nilsson
Du slår in öppna dörrar. Jag tror det är få som ifrågasätter public service som företeelse. Däremot tycker många i likhet med mig att dess existensberättigande är hotat om man fortsätter på den nu inslagna vägen. Åtminstone när det gäller TV. Kritik mot public service tas förbluffande ofta som kritik mot själva systemet, vilket är fel.
Inlägg #6: Postat: 2006-10-25 10:46:00
AlfVerner
Ytterligare en fråga att ställa till folket...Ska rättigheten att få kalla sig "Svenska landslaget i..." innebära att landslaget ska vara tillgängligt i våra demokratiskt beslutade kanaler SvT, TV2 ?
Inlägg #7: Postat: 2006-10-27 17:51:00
Elvy
Kampanjprisernas främsta syfte är att ge upphov till shoppingberoende.
Laddar...