Behövs SVT?

Inlägg #1: Postat: 2006-10-24 20:51:00
Unto S
Nyliberalen Lars Nilssons har tagit sig uppgiften här på Sourze att motarbeta allt ”statligt” eftersom statliga företag genererar för lite profit till privata företag. Allt snack han håller på med är till för att krossa gemenskapen och göra människorna ännu dummare konsumenter. Det har gått så långt att när man frågar människor vad dom tycker mest om – svaret man får som oftast är ”shoppa”.
Inlägg #2: Postat: 2006-10-24 20:52:00
Unto S
Och när man frågar vad dom ser på TV blir svaret amerikansk action med ungarna och när ungarna har lagt sig så tittar man amerikansk hårdporr. Dessa kommersiella kanaler har gjort människorna väldigt dumma, totalt utan möjligheter till eget tänkande och det inskränker människors förmåga att göra kloka beslut. Annars hade dom inte gått och röstat fram borgerlighetens lögner om fler jobb som kommer genom allmän reducering av välfärden.
Inlägg #3: Postat: 2006-10-24 20:54:00
Unto S
Sonen skaffade sig kabel-tv och jag var intresserad av vad Discovery, Animal Planet och National Geographic sänder, de enda kanalerna som jag kunde tänka mig. Jag besökte honom och ville se dessa kanaler, det ville inte sonen, han sa att hade redan sett programmen tre gånger. Men jag har lyckats se lite grand och mig störde deras förenklingar och faktafel. Som sagt Lars Nilsson propagerar för kommersialism och för att alla kanaler skall befästa uttrycket ”dumburken”.
Inlägg #4: Postat: 2006-10-24 20:56:00
Unto S
I sattelitkanalernas barndom kom en bekant och gav ungarna videoband som han hade spelat in – dom innehöll mest larvig amerikansk aktion. Ungarna lånade banden även till grannens ungar, föräldrarna kom och skällde ut oss, vi var helt oförstående. När man spelade fram banden så visade det sig att banden hade tidigare innehållit amerikansk hårdporr. Vi visste ingenting eftersom vi inte orkade se filmerna. Jag frågade en av sönerna vad han tyckte: ”Dom gjorde samma sak hela tiden.”
Inlägg #5: Postat: 2006-10-24 21:07:00
Lars Nilsson
Untos erfarenhet av kabelTV, är andrahandsuppgifter från sonen. Därav drar Unto slutsatsen att SVT:s utbud av fler och fler såpoperor och till förvillelse lik de kommersiella kanalerna när det gäller underhållning är överlägsen allt annat. Tycker nog Du skall titta lite mer på kabelTV på sådär hundra kanaler inom många specialämnen innan Du hyllar statstelevisonen.
Inlägg #6: Postat: 2006-10-24 21:20:00
Lars Nilsson
Nu kommer också flera kabelkanaler på svenska med samhällspolitiska program och dokumentärer. Det är något som SVT i sin iver att jaga tittarsiffror glömt. Ta exvis den nu nedlagda men hyllande serien i TV 8 "O som Ortmark", som gått i många år. Bästa intervjuprogrammet i svensk TV. För övrigt verkar SVT vägra att köpa in intressanta internationlla intervjuprogram. Man undrar varför. Krockar med Untos intresse att följa samma snuttnyheter i Aktuellt och Rapport samt de så viktiga såpoperorna?
Inlägg #7: Postat: 2006-10-24 21:28:00
Lars Nilsson
Men det är klart, så länge SVT beskrivs av Kadhammar i Aftonbladet som ett Sovjet i miniatyr så måste Unto rycka ut med trummor och trumpeter.
Inlägg #8: Postat: 2006-10-25 09:52:00
Unto S
Jag läser Sydsvenskan får den förresten gratis, civiliserad av Sydsvenskan minst en timme varje dag, läser svenska, finska, norska, danska och tyska tidningar på nätet, säkert också en timme om dagen. Dessutom tittar jag på TV ett par timmar i genomsnitt. Det är ganska lång tid att låta sig påverkas av borgerlig ”demokrati”. För att kompensera detta måste man helt enkelt informera sig genom andra tillvägagångssätt.
Inlägg #9: Postat: 2006-10-25 09:54:00
Unto S
Tyvärr finns det inga TV-kanaler som sänder program som motpol till den borgerliga propagandan. Men ändå ger SVT´s program en bra blandning av den västerländska kulturen även om nyheterna mestadels kommer från amerikanska ”fria” nyhetsbyråer. Tyvärr använder sällan order från USA? SVT al Jaziras nyheter. Naturligtvis är dom som enbart gillar amerikansk aktion och amerikansk hårdporr och Bush´s ”lögner” läs: Fox News hatar SVT och vägrar betala TV-licensen.
Inlägg #10: Postat: 2006-10-25 09:56:00
Unto S
Och den här Sourzen, den ger en bra inblick hur nyliberaler, invandrarhatare, antifeminister, krigshetsare och andra mindre begåvade varelser tänker. Nej, nu har Sourze tagit igen för mycket tid, nu tar jag en promenad på stranden med den vita sanden 300 m från mig som Östersjöns blåa vatten smeker så skönt ingen vind idag, det lär bli storm till helgen. Jag behöver det eftersom jag använder så mycket tid till mediekonsumtion.
Laddar...