Hjärtat är för tungt

Den här tråden diskuterar artikeln Hjärtat är för tungt.
Inlägg #1: Postat: 2006-10-23 18:16:00
trollpacka
Hej Cim..det du skriver om och sätter fingret på med dina intensiva,starka ord-tar tag."Tänker"
Skapar vi människor vår egna problem ,genom våra konstruerade tankar och vårt ihärdiga gamla mönster .Som inmatat ,forsätter sin rundtur-fast vi kan kliva av..om/ när vi inser att vi har våra egna val..det är i alla fall ,i vilket fall, svårt.Kram
Inlägg #2: Postat: 2006-10-23 23:25:00
angus
Tack Cim !
Inlägg #3: Postat: 2006-10-24 15:16:00
Annika Lundgren
Jag tycker att du har skrivit starkt och bra ännu en gång.
Inlägg #4: Postat: 2006-10-24 20:08:00
Sunny
Väldigt bra skrivet: det sticker i hjärtat så berörd blev jag. Vi som ingen haft alls är så rädda, så rädda för att de egna barnen ska känna samma smärta att vi blir överbeskyddande. Tänker majla din artikel till mina ungar hm 35
Inlägg #5: Postat: 2006-11-03 18:11:00
glitterfjäril
ville bara ge dej en stor kram o säga att tiden KAN läka sår, men att de kan vara svårt att få ärren att försvinna. hoppas du aldrig ger upp, kämpa på! du skriver bra, berör verkligen. ge inte upp som sagt. KRAM!!
Inlägg #6: Postat: 2006-11-04 07:17:00
Inger-Sofia
God morgon..kunde inte släppa din text..finns det något jag beundrar,så är det människor ,som vågar tala och skriva om sitt innersta,och ge det vidare till oss.En gåva värd all respekt. Modet att välja ,att vara sig.På gott och ont i med och motgång.En varm livskram ger jag dig
Inlägg #7: Postat: 2006-11-04 10:44:00
yron
Föräldrar älskar alltid sina barn, även om många inte har förmågan att nå fram med det. Det kan vara dåligt samvete eller skam som har satt upp väggen. Lyckas man vända sig bitterhet till en undran hur den som älskar kan förgöra sin egen lycka, kommer man ofta fram till att missförstånd pga brist på kommunikation och fakta är avgörande. Älta inte, försök ta fram det positiva, lev i nuet.
Inlägg #8: Postat: 2006-11-06 00:25:00
CimEfraimsson
Tack för alla vackra ord.
Laddar...