Välfärd, kravlöshet och egoism

Showing page 7 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #121: Postat: 2006-10-20 23:40:00
GunnarL
Lars Nilsson/ I mitt sökande efter kottar såg jag att Du använde orden: "det svenska folkdjupet". Det skall Du passa Dig för! Anna Veeder klassificerar Dig därmed som nazist och CMO och El Guatusi stämplar Dig som idiot! I deras föreställningsvärld finns nämligen inte detta begrepp. Bara som en liten varning inför - som jag hoppas - fler artiklar från Dig.
Inlägg #122: Postat: 2006-10-20 23:43:00
GunnarL
Tre gånger kom mitt inlägg med.Grattis GunnarL! Desto större anledning att ta det seriöst!
Inlägg #123: Postat: 2006-10-21 12:26:00
Lars Nilsson
Det finns hopp även för Gunnar förstår jag. En bra början är naturligtvis att studera mina artiklar. Och där har Du kommit en bit på väg förstår jag. Snart skådar Du ljuset i tunneln och sanningens innersta väsen.
Inlägg #124: Postat: 2006-10-21 18:40:00
yron
Alf, du hade synpunkter om bostäder och hyra. Vad tycker du om att en bristsituation på bostäder höjer priset så att delar av svenska folket blir rikare vilket gör att de kan investera i aktier som stiger pga större efterfråga osv. Vore det då inte vara mer solidariskt att låta t.ex balter och polacker prispressa och göra nyproduktion betydligt billigare? Sen undrar jag hur många fadderbarn du har?
Inlägg #125: Postat: 2006-10-22 17:17:00
AlfVerner
Bostäder ska planeras efter behov och inte marknad. "balter och polacker" - spelar ursprunget någon roll för prispressandet? se över din rasism. Självklart har jag inget fadderbarn överhuvudtaget, det räcker med mina elever på Sourze, dom är tillräckligt krävande. Fadderbarn, aluma och överhuvudtaget privat "välgörenhet" är ett hyckelspel som bara får mig att spy. Inte en spänn till detta överhuvudaget, någonsin eller i något sammanhang.
Inlägg #126: Postat: 2006-10-22 17:20:00
AlfVerner
125>dessutom har vi rena bedrägerier så att "hjälpen" går åt till insamlare eller korrupta regimer. Arrafat höll sig med en dam för 1 miljon i månaden i Paris och var god för 3 miljarder när han dog samtidigt som palestinabössorna skramlade i Sverige.
Inlägg #127: Postat: 2006-10-22 17:26:00
AlfVerner
Hela projektet med välgörenhetsgalor är nog cynismens yttersta triumf, när vi samtidigt har psykopaternas miljardbonusar och miljardpensioner. Vi har dessutom ett jordbruksstöd i EU som övergår U-hjälpen åtskilliga gånger, med påföljd att vi dumpar priser i U-land och slår ut inhemsk produktion.
Inlägg #128: Postat: 2006-10-22 17:31:00
AlfVerner
...den kollektiva dumheten, bristen på analys, oförmåga att se system och strukturer fokusering på implantat och jakten på att komma undan med hjälp av en bingolottovinst i kombination med att man gör medelklassen till inflationsmiljonärer på bostäder sänker hele välfärdsprojektet.
Inlägg #129: Postat: 2006-10-22 17:39:00
Janne B
AlfVerner. Du skriver:"..privat "välgörenhet" är ett hyckelspel som bara får mig att spy. Inte en spänn till detta överhuvudaget, någonsin eller i något ". Slut citat. Jag har många ggr sagt och skrivet att man aldrig ska sända iväg pengar till okända organisationer med oklara mål. Begär först en utförlig presentation av XX. Årsredogörelse, bokslut mm.Ge bara pengar där du själv är medlem eller lokalt engagerad. Du ska kunna följa dina pengar fram till målet.
Inlägg #130: Postat: 2006-10-22 17:43:00
Janne B
Jag har många ggr blivit uppringd av "tiggare" som blir helt ointresserade så fort de får ett motkrav på redovisning. De fattiga pengar som jag ger till min Missionskyrka kan jag följa både lokalt och internationellt. / Den dag som världen blir perfekt behövs inte längre mina små sedlar. / Ge aldrig ett öre till barnhjälpen, fredsstiftelsen och andra helt oklara saker.
Inlägg #131: Postat: 2006-10-22 18:00:00
yron
Tack för din redovisning av vad du tycker om privat välgörenhet. Att jag i huvudtaget tog upp ämnet var att jag innan förstod ditt svar. Solidaritet inom rimliga gränser, eller solidaritet bara det gagnar egna intressen.
Inlägg #132: Postat: 2006-10-22 18:06:00
yron
Beträffande våra grannar i öst som trots ett mäktigt påök i lönekuvertet skulle pressa våra lönekostnader och därmed kostnaden för nyproduktion och därigenom prisspiralen på bostäder, så välkomnar jag i solidaritetens namn deras strävan att jämna ut orättvisorna i världen.
Showing page 7 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...