Nu får det vara nog!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2006-10-17 17:06:00
stålis
Utan jag kräver att man tummar på integritetsprincipen och lägger ut alla domar på internet, eftersom de ändå är offentliga handlingar.
Inlägg #22: Postat: 2006-10-17 17:12:00
stålis
Jag sätter det demokratiskt pedagogiska värdet av - om ni så vill - rigida principer framför smidiga, flexibla lösningar som kan böjas hur mycket som helst. Det senare leder till att transparensen går förlorad.
Inlägg #23: Postat: 2006-10-17 19:11:00
Leif-Arne
19 Visst finns det fall när det inte enbart gäller ord mot ord. Men det egentligen en skandal att rättsäkerhet är ett begrepp relaterat till rättens resurser. Dvs man genar för att spara pengar. Även måste jag hålla med dig om att man stryper offentlighetsprincipen genom att "prisa ut" vissa handlingar. Jag har nog feber.
Inlägg #24: Postat: 2006-10-19 18:22:00
stålis
23/ Glad för dina orden om feber. Min mening har aldrig varit att "predika för de redan frälsta", utan omvända människor till min syn på saker och ting. Har den intuitiva känslan av att jag eg. är som du, Leif-Arne, och även Jan E., men att jag hamnat lite före er erfarenhetsmässigt och att vi därför talar till varandra över en avgrund. Förlåt det megalomaniska i de orden!
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...