Inlägg #1: Postat: 2006-10-15 19:51:00
|
Unto S |
Gick igenom ungarnas bokskåp – där låg många Alfons Åberg-böcker det var många år sedan ungarna var små och jag kan inte komma ifrån att Fredrik Reinfeldt är så lik Alfons Åbergs far. Reinfeldt försöker verkligen ge samma intryck som Alfons snälla pappa, men oj vad mesigt resultat.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-10-15 20:02:00
|
David Liljeros |
Detta påminde mig plötsligt om något som egentligen inte hör till saken men under hela min barndom var skivan "Djungelboken" en stor favorit och lyssnade säkert på den tusen gånger. Men det var först trettio år senare som jag fick se filmen och det var en upplevelse må jag säga. Man kan säga att saker föll på sin plats. Jag vet inte vad vi kan lära av det.... ordet är fritt.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-10-15 20:40:00
|
Janne B |
David/ det låter spännande. Vad föll på plats? Vi har nog alla aha upplevelser!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-10-15 20:53:00
|
David Liljeros |
Man hade ju bildat sig en uppfattning av ur allt såg ut. Jag hade ju tex ingen aning om att gamarna var gamar eller hur de såg ut. När jag väl såg filmen blev verkligheten annorlunda. Egentligen kan man undra hur man fick ihop storyn på skivan, den var ju dessutom nedkortad. Men har man tex alltid sovit med Jerseybolag i sänghalmen så blir det väl inget konstigt, världen blir lika verklig för det....
|
|