|
Inlägg #21: Postat: 2006-10-16 14:10:00
|
|
stålis |
16/ Jag upprepar frågan: hur gamla var de yngsta flickorna?
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2006-10-16 14:23:00
|
|
stålis |
Klarläggande om min syn på Billy: han kallar svenskar för dumma rasister och pläderar för religiösa huvudbonader till uniform, men det har inget med hans rättsfall att göra. Jag är emot justitiemord och rättsövergrepp vem det än drabbar, oavsett om den drabbade heter Billy Butt eller David Irving, eftersom rättsröta indirekt hotar oss alla.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2006-10-16 14:25:00
|
|
stålis |
Precis parallell är min syn på Anna Sjödin. Initialt jublade jag av skadeglädje, förbannade sossehycklare et cetera, men efter en tids besinning inser att jag det viktiga för mig och för alla är att man inte dömer henne eller någon annan på jäviga vittnen.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2006-10-16 14:30:00
|
|
stålis |
Lundahl kanske invänder att man måste ha läst hela domen för att kunna följa tingsrättens resonemang, vilket förvisso vore en rimlig invändning, men så länge inte domar läggs ut på tingsrätterna hemsidor, så kan vi folket inte gå på annat än vad massmedierna förmedlar och mot den bakgrunden är jäviga vittnen oroande.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2006-10-16 14:32:00
|
|
stålis |
Alla kan inte uppsöka en tingsrätt för att studera domen. Att skicka efter en dom, som jag gjort en gång, är svindyrt. Så vad har vi rätt att veta som allmänhet och väljare? Måste vi tro på våra domstolar utan att egentligen veta? Vad säger oss trenden med alltfler domar som i efterhand ändras?
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2006-10-16 14:34:00
|
|
stålis |
Dessutom är allting i grund och botten en fråga om politik och värderingar. En del nöjer sig med en pragmatisk rättvisa, andra som jag
är mer principryttare och friar hellre än fäller - oavsett vad jag innerst inne tror.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2006-10-16 23:26:00
|
|
Sunny |
Stålis 17 De var 17 0 18:alltså helt lovliga i lagens bemärkelse.
Men en 17 åring har kanske inte samma omdömme som en 21 åring?
Vi lever i ett samhälle där man är beredd att gå över lik knulla,spy o skita i Tv för sina 15 min av Fame så får skivproducenter hela gäng efter sig som alla vill ligga sig till dessa 15 min i strålkastarljuset. Fenomenet är gammalt: ta en titt i din Bibel!
Kung David med sina över 50 fruar föll för en Bat Seba somsåg till att bada naken utan för hans fönster.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2006-10-16 23:33:00
|
|
Sunny |
David utnyttjade sin status. Sonen Salomo likasaå.Rockstjärnor världen över utnyttjar ibland bara 13-14 åriga beundrarinnor.
BB gjorde vad de flesta gör: han uppmuntrade de trevligatse o kanske i blaand de naivatste o hade sex med dem.När de inte fick sin berömmelse kände de sig såklart blåsta.Inte värre dock än att de rekommenderad BB till sina kompisar.åktetillLondon med honom o bodde i hopo var omtänksamma nog ata ta bort tamponegerna före våldtäkterna!!!
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2006-10-16 23:36:00
|
|
Sunny |
Sorry stavfelen:Hoppas ni förstår!
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2006-10-16 23:43:00
|
|
Sunny |
Man kan ha syn punkter på män o kvinnor som utnyttjar sin ställning.
BB var ju så mycket äldre o klokare. Men våldtäkt av alla dem:Nej!!!!
Jag blev som de flesta här vet våldtagen av pappa vid 15 års ålder.Skulle jag åkt på
semester med hon efteråt? Skulle jag ens vilja möta honom ensam? Nej o åter nej.I0 år efteråt arrangerad jag mitt möte i vetskap om att jag nu var den strakare.
|
| |