Farbror Melker, vet du vad?

Inlägg #1: Postat: 2006-10-15 15:09:00
Unto S
Leif-Arne. Tack för det positiva bemötandet. – F.d. handelsminister Maria Borelius´ 10-milj sommarhus finns i Falsterbo, som tillhör Vellinge kommun. Här är det inte plats för någon omväxling, här har den självutnämnde 67,3 av rösterna ”Borgmästaren av Vellinge”, moderaten och tillika Sveriges högst betalde kommunalråd högre än statsråden Göran Holm uttalat sig följande i fråga om Borelius´ sommarhus:
Inlägg #2: Postat: 2006-10-15 15:10:00
Unto S
”Det är staten som förlorar fastighetsskatt, inte kommunen. Ser man det krasst har vi tvärtom vunnit. Familjen har haft mer än 40 000 kr mer att spendera i våra butiker och restauranger”. – Jag har alltid nekat att Paradiset finns, men nu måste jag ändra mig, det finns ett Paradis, ett Paradis för idioter och Paradiset heter Vellinge Kommun. Hur i helvete kan 67.3 av invånarna rösta på Göran Holm.
Inlägg #3: Postat: 2006-10-15 15:32:00
El Guatusi
Unto: Om det ar fel pa folket far man valja ett nytt! ;
Inlägg #4: Postat: 2006-10-15 17:10:00
Janne B
Svaret på Untos fråga är: De som röstar på moderaterna anser sig tjäna ekonomiskt på det. Det är säkert ingen svår mattematik.
Inlägg #5: Postat: 2006-10-15 19:12:00
Unto S
>3 El G. får mig utsökt att tänka på den tecknade serien Hälge – min favoritserie Det är det som man hart gjort här – senaste 24 åren har man tvingat ekonomiskt mindre bärkraftiga att flytta från kommunen, de flesta är ungdomar som tvingas flytta har själv 3 – som mår dåligt bara man säger ordet Vallinge kommun. Istället lockar man hit typ Maria Borelius som kan fuska och tjäna mycket pengar genom tvivelaktiga transaktioner.
Inlägg #6: Postat: 2006-10-15 20:44:00
Janne B
5 Unto/ PPå denna punkt har Unto obestridligen rätt. Dessa mkt mörkblå mederater är som från gamla Högern. De har vägrat bygga hyreshus för enkelt folk men satsat dessto mer på att få dit folk med lägenheter på Rivieran. Det ger låg kommiunalskatt!
Inlägg #7: Postat: 2006-10-16 11:24:00
Don Giovanni
Leif-Arne! "Ny makt, nya stollar" är förmodligen den bästa eftervalsanalys jag läst, hittills i alla fall!
Inlägg #8: Postat: 2006-10-16 20:28:00
El Guatusi
Unto: I takt med att folk lamnar "stader" i traditionell mening okas segregationen mellan rika o fattiga, svenskar o invandrare, hog- o lagutbildade, unga o gamla. Bara en av de manga trakiga effekterna av "suburbaniseringen". Finns det oht invandrare i Vellinge?
Inlägg #9: Postat: 2006-10-16 21:17:00
Unto S
>El.G. Det finns invandrare men inga flyktingar. Invandrare som finns här är nästan uteslutande höginkomstagare.
Inlägg #10: Postat: 2006-10-16 23:31:00
CMO
Fastighetsmiljonären Unto och hans företagarfru är väl typexempel på den typen av överklassinvandrare.
Inlägg #11: Postat: 2006-10-17 09:41:00
El Guatusi
Att klassklyftor ska kunna elimineras ar en utopi, men att skikta samhallet aven geografiskt ar en trist utveckling och Europa har andra traditioner i den man vi ar europeer. Jag gillar stader dar gatsoparen utan minsta komplex staller sig bredvid borshajen och slanger kaft med denne medan han bestaller in sin dricka.
Laddar...