De ojämställda könsrollerna

Inlägg #1: Postat: 2006-10-13 20:40:00
stålis
Om idealet är jämställdhet, att kvinnor och män skall behandlas lika, varför möter inte den här sortens reklam kritik, medan en med ombytta roller hade
definitivt gjort det? Och seriöst, Jan E, varför skall man inte klaga på denna typ av förnedrande dubbelmoral? Hur kan en protest mot den bli ett tjatigt exempel på hur någon försöker ställa kvinnor mot män? Vem gör egentligen det? Jag som protesterar mot det, eller du som bagatelliserar det och demoniserar mig på kuppen?
Inlägg #2: Postat: 2006-10-13 20:44:00
stålis
Varför ser inte ni andra den här dubbelmoralen? Och varför skjuta budbäraren som berättar om den?
Är dubbelmoralen mitt fel?
Inlägg #3: Postat: 2006-10-13 20:45:00
peter_
Jag reagerade på samma sätt som du när jag såg den och ett antal andra.
Inlägg #4: Postat: 2006-10-13 21:00:00
stålis
Tack för stödet Peter, för att när jag kommer riktigt nära de ömma punkterna med den metodik som feminister använder när de skärskådar reklam ur genusvetenskaplig synvinkel, ja, då tigs jag ihjäl precis som en invandringskritisk invandrare tigs ihjäl av svenska präktnissar.
Inlägg #5: Postat: 2006-10-13 21:02:00
stålis
Jag reagerade också på en reklam för en tub av nåt slag. där en medelålders kvinna kommer fram till en yngre i ett k-landskap, och pratar om en "ny älskling att klämma på". Varför inte samma reklam med två män?
Inlägg #6: Postat: 2006-10-13 21:47:00
CMO
5/ För att det är roligare att vända på stereotyperna än att förstärka dem kanske...
Laddar...