Inlägg #1: Postat: 2006-10-13 21:24:00
|
Leif-Arne |
Tja Steno, jag har en tös som byter hårfärg ca var tredje vecka, tilika pircad, färgade linser mm. Men det är bara yta, det är samma goa tjejer som det alltid funnits. Det är bara vi som är dinosaurier.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-10-13 21:30:00
|
steno |
Ja du har kanske rätt men som gammal personalchef har jag vissa fördomar kvar. Det gäller ju att se hyfsad ut utvärtes när man söker jobb.Eller partner
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-10-13 21:35:00
|
CimEfraimsson |
Det där är bilden på tjejen jag intervjuade, im still blonde. Och opiercad, så vitt jag vet. Steno, jag blir lite mörkrädd när jag läser vad du skriver. För det första, vad är en popbar, och sen när blev pop förknippat med piercingar?
För det andra så är jag väldigt glad över att du fortfarande inte är personalchef om du anställde folk baserat på utseende. Och angående ditt lilla instcik om att man ska se hyfsad ut när man "söker partner".. Hujedamej, nu är du bara för läskig.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-10-13 21:42:00
|
steno |
Oj, jag som gillar dig. Om man anställer folk till en viss verksamhet gäller det att någorlunda följa vissa koder. Allt från hygien till kläder och attiraljer. En knutte i bandidoskläder blir inte anställd i en parfymaffär om du förstår vad jag menar.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-10-13 21:46:00
|
Janne B |
Nu är det kört. Steno blir aldrig chef på en popbar.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-10-13 21:57:00
|
steno |
Stylisterna på Gokväll är mycket populära. Kandidaterna blir inte nya eller tillgjorda utom som de är men inte visste om
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-10-13 22:09:00
|
CimEfraimsson |
Man kan ju se på det från knuttens synvinkel. Han vill förmodligen inte jobba i en parfymaffär Min poäng är att alla har förutfattade meningar, vilka styr samhället. Och det tycker jag är värdelöst. Och det är alltid värst bland äldre, varför vet jag inte.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-10-13 23:55:00
|
Sunny |
Cim:du har rätt! Man ska inte vara så rädd att exprimentera o man ska inte dömma hunden efter håret!
När mina nu vuxna barn var tonåringar så var här en salig röra av färglada blandningar o det växlade fort!Kunde haja till i bland när den yngsta gått hemifrån rödhårihg o återkom som blondin men jag tycte hon var söt i alla sina skepnader. Nu har älsta barnbarnet börjar:sonen knorrar så jag får vis upp fotin på hans gamla punkflammor!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-10-14 10:09:00
|
steno |
Både yngre och äldre har fördomar, speciellt mot varandra. Inte minst med att ta emot välvilliga råd. Men frågan är känslig, det kommer jag ihåg från en tidigare artikel. I vissa miljöer är det smart att följa vissa dresskoder, privat gör man som man vill, det viktigaste att visa vem man är
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-10-14 10:35:00
|
Janne B |
Förr så åkte centerpartisterna i nationaldräkrt till sina stora möten. Miljöparttisterna hade sin koftiga o skäggiga klädstil. Vänstern skulle ha runda glasögon och spetsstövlar. Moderater och ledande sossar hade samma kostymer osv. Låtsas radikala hade samma rutiga skjortor som gruvarbetare antogs ha. Ofta vill vi säga ngt med kläderna, om vi har valmöjlighet. Det har inte alla..En finansminister med hästsvans och öronringar, sänder han ut en signal om ngt eller inte?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-10-14 10:37:00
|
Janne B |
Man kan på folks klädsel se om de har det städat därhemma, sa en socialare till mig en gång. På mig stämmer det men jag är nog försiktig med slutsatser om andra.
|
|