Inlägg #1: Postat: 2006-10-13 17:51:00
|
steno |
Expressens chefredaktör, nu under åtal för att förtalat Mikael Persbrant tillhör dem som i åratal glömt att betala TV-avgift, de pengar som betalar SVT:s program. Expressen har till uppgift att granska makthavare och lagbrytare. Hur trovärdig är Expressen med en skattefuskare vid rodret? Vem granskar honom, betalar han skatt överhuvudtaget?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-10-13 18:51:00
|
GunnarL |
"De nya moderaterna" - Jag är så förbannat arg och besviken så jag har svårt att klä det i ord. Håller med Dig Steno om att man hade fått nog av sossarnas mygel - men det här verkar vara värre! Och det värsta av allt: Reinfeldt som jag trodde var något nytt och fräscht inom politiken visar sig vara en lam anka detta epitet har jag senaste vecka hört ofta om Göran Persson men en nytillträdd statsminister? Nu måste han fan i mig ta tag i rodret och börja styra!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-10-13 18:53:00
|
GunnarL |
f/ Det som också retar mig mycket är att pressen inte reagerar över Carl Bildts attityd! "Detta upprör mig inte alls - det beror på ett felaktigt skattesystem". Även den som tjänar 16.000 i månaden kanske har synpunkter på skattesystemet - men har ingen annan möjlighet än att betala det han skall. Och så kommer de här jävla överklassfasonerna fram första veckan av en ny regering! En regering som skulle motverka fusk!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-10-13 20:54:00
|
stålis |
20 procent av popul-asen fuskar när de vabbar. Folk får den regering de förtjänar. Folket är inte hederligare än sina politiker. Hitler hade en överväldigande majoritet bakom sig på höjden av sin karriär enligt John Lukacs i "Churchills ödesstund".
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-10-13 20:57:00
|
stålis |
Efter Tage Erlanders död lämnade hans änka igen vanliga pennor som tillhörde departementen. Det var den tidens moral. Att den smulades sönder kan vi tacka Palme-sossarna för.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-10-13 21:33:00
|
Lars Nilsson |
Undrar varför ingen talade om "vänsterråttor" då Schyman skattefuskade och åkte taxi för 100.000-ttal kr på statens bekostnad eller då justitieminister Bodström hade svart hemhjälp och sa sig ha rökt hash men inte dragit halsbloss eller då Sahlin köpte allt till hemmet på statens kreditkort?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-10-14 02:01:00
|
Calle Z |
30 talet! Hallå! Samma språk då som nu. "Råttorna" skall "rensas" ut!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-10-14 14:10:00
|
steno |
Maria Borelius avgår. Beslut i dag. Hon lämnar också politiken och riksdage
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-10-14 15:37:00
|
CMO |
Om Maria Borelius tjänat ca 400k per år så har hon väl betalat in ca 160k i inkomstskatt eller 1.6 miljoner per decennium. Hennes make har tjänat ungefär dubbelt. Så närmare 5 miljoner har de pumpat in i statskassan. Och då har vi inte räknat moms och fastighetsskatt etc.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-10-15 11:07:00
|
steno |
Mattias Torstensson, i moderaternas ungdomsförbunds styrelse, tycker inte att det som kommit fram om Maria Borelius privatekonomi är så allvarligt att hon hade behövt avgå. Men han säger att han förstår att uppgifterna sticker i ögonen på väljarna.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-10-15 11:45:00
|
steno |
Maria Ulvskog har en bitande artikel i dagens SvD där hon anklagar Reinfeldt för att ha mörkat nyliberalerna och de medvetna skattesmitarna inom "de nya moderaterna" under valet. Skriva det kan hon i alla fall.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-10-16 11:54:00
|
steno |
Kulturministern Cecilia Stegö Chiló avgår idag. Bra gjort
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-10-17 15:42:00
|
Thomas L. Aabo |
Finns väl ingen "seriös press" i Sverige - vänsterråttor allihopa!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2006-10-20 05:46:00
|
bagge |
Ja jag tycker verkligen att vi högerråttor ska lämna skeppet. Om vi som ligger under ett >70 skatteok säger att nu får det fan i mig vara nog och flyttar utomlands, då tror jag att välfärdspolitiken ändras ganska snabbt. Vi kan inte betala den med världens högsta skatter, hur ska vi då kunna göra det?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2006-10-20 09:12:00
|
Janne B |
Sveriges ärligaste regering satt Stig Malm och pratade om i SVT:s morgonsoffa nyss.Han hävdade att regeringen bedriver exakt den politik som de talat om i olika manifest i två års tid. Som sedan sammanfattades i regeringsförklaringen. Varför är någon förvånad frågade Malm retoriskt. Bortsett från trasslet med två kvinnliga ministrar så för Reinfeldt utlovad borgerlig politik. Det verkade som om den gamle LO-ordförande inte hade så mycket emot det...
|
|