Tack som fan Cecilia Stegö Chiló

Inlägg #1: Postat: 2006-10-12 06:55:00
AlfVerner
Hela det nyliberala projektet handlar om att avdemokratisera samhället och Cecialias förtjänst är hennes tydlighet, ett välformulerat svin...till skillnad från Tobias Billström som bara är groteskt obegåvad..."jag tyckte inte man gjorde bra program" och olyckligt att jag inte betalade, i synnerhet sen jag kom in i riksdagen" ...vilket även är en Reinfeldtståndpunkt.
Inlägg #2: Postat: 2006-10-12 06:57:00
AlfVerner
Överhuvudtaget är samlingsregeringen ett öppenvårdsprojekt, där man tror att sämre anställningsvillkor och trygghet leder till fler jobb, när det i själva verket är efterfrågan av varor och tjänster.
Inlägg #3: Postat: 2006-10-12 09:46:00
Janne B
Menar du på fullt allvar att Moderaterna vill avskaffa demokratin? Du talar ofta om Öppenvårdsprojekt, vad menar du med det? Är det något som du jobbar med?
Inlägg #4: Postat: 2006-10-12 13:31:00
Thomas L. Aabo
Hoho! Alf talar om antidemokrati!
Obetalbart!
Inlägg #5: Postat: 2006-10-12 16:31:00
AlfVerner
3>Självklart. Allt ska ut till "marknaden" och pyramidspelen. Reinfeldt har kommit till makten för att ytterligare avhända beslutskraft från det parlamentariska forumet till det marknadsfascistoida. Vi är redan i dag i händerna på bolagsstyrelser, massmedias förfalackning; "ge folk vad folk vill ha", är ett utmärkt exempel. Det demokratiskt valda ska inte styra samhällsbygget, utan det kortsiktiga konsumistiska.
Inlägg #6: Postat: 2006-10-12 16:34:00
AlfVerner
Tar vi reklamen, som kväver oss, så betalar vi själva den genom högre pris på varorna. Vi skullle kunna fördela om pengarna och istället produceratläroböcker. Det demokratiska forumet skulle kunna uttaxera vad som krävs och brandskattat reklamen till förmån för rätt antal barn i klasserna och rätt bemanning...
Inlägg #7: Postat: 2006-10-12 17:01:00
CMO
6/Dagislogik
Inlägg #8: Postat: 2006-10-12 17:15:00
Janne B
" Vi skulle kunna fördela om pengarna..." Ja den metoden är ju beprövad! / Vi har redan demokratiska forum vars brister går att rätta!
Inlägg #9: Postat: 2006-10-12 19:19:00
AlfVerner
7,8>Det är knappt mödan värt och även om jag gör mitt yttersta så att även den mest förhärdade politiske krympling ska ha en chans att förstå ett sammanhang, så tror det politiska ställningstagandet mer handlar om tillhörighet.
Inlägg #10: Postat: 2006-10-12 19:22:00
AlfVerner
Stegös beslut att inte betala avgift är politiskt. Hon vill inte ha ett statligt förmynderi. Det som hon uppfattar som ett centraliserat tyckande och indoktrinering, uppfattar jag som den demokratiska ambitionen att formulera ett fungerande samhälle. 10 Guds bud är ett sådant centraliserat tyckande, som sedan återkommer 1000-tals varianter och utvecklingar - LAGEN - demokratiskt beslutad.
Inlägg #11: Postat: 2006-10-12 19:25:00
AlfVerner
I Stegös värld är synen att producera allt och låta den enskilde själv välja, t ex Paradis hotell etc. I Stegös värld utvecklas anarki och kortsiktighet. Valet kommer till slut att handla om "av" eller "på" och detta gäller hela samhället, det är hela Timbrotänkandet.
Inlägg #12: Postat: 2006-10-12 19:29:00
AlfVerner
INGEN ska sätta sig över den enskildes val. NU däremot, när hon själv får makten över public service, så går det plötsligt att ta ett gemensamt betalningsansvar. Kan JAG DÅ säga att jag inte vill betala licensen, om jag likt Timbroiditerna finner att de gemensamtfinansierade kanalerna är samma skräp som de privatägda TV-kanalerna?
Inlägg #13: Postat: 2006-10-12 19:34:00
AlfVerner
Stegös syn på samhället leder till ett antal privata maktsfärer som slåss om makten, inom eller utom lagens ramar. Hon är som kriminella motorcykelgäng som gärna hatar samhällsbygget och föraktar dem som underordnar sig det demokratiska samhället och kollektiva beslut, samtidigt som man mer än gärna använder de vägar som är ett resultat just av en kollektiv och centraliserad planering.
Inlägg #14: Postat: 2006-10-12 19:48:00
El Guatusi
Alf: ???
Inlägg #15: Postat: 2006-10-12 20:08:00
Janne B
Trots att jag är en politisk krympling så anstränger jag mig att förstå vad du menar! Får jag fråga om TIO GUDS BUD som jag i huvudsak gillar men de är inte demokratiskt tillkomna. Men de utgör grunden för mkt lagstiftning i Västvärlden, lagstiftning som tusentals personer under århundranden varit inblandade i. Är det bra med en sådan grund eller är det för centralistiskt? / Tycker du att jag är en fullständigt hopplös person så ska du förstås inte svara.
Inlägg #16: Postat: 2006-10-13 11:52:00
Per W
Han svarar inte.....
Inlägg #17: Postat: 2006-10-13 20:42:00
steno
Härligt Alf att du är tillbaka
Laddar...