Inlägg #1: Postat: 2006-10-11 18:45:00
|
GunnarL |
Helst en kvalificerad och driftig kandidat utan lik i garderoben!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-10-11 18:59:00
|
CMO |
Alla har lik i garderoben det beror bara på hur noga man letar.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-10-11 20:20:00
|
Janne B |
svar 2 CMO/ Jag anser att du har en för dyster syn på detta. Jag var ändå i gång i kommunalpolitik etc i nästan 30 år och samarbetade med hundrtals politiker. Jag såg inget som jag vill kalla lik eller spöken. Snarare var de förtvivlade över att ha betalt in en räkning fem dagar för sent, långt innan en påminnelse.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-10-11 20:22:00
|
Janne B |
Det finns rätt många höga politiker i Sverige som varit i gång i 20-30 år som media inte hittat andra fel på än att politiken kostat dem ett äktenskap. Sådana har jag bokstavligen gråtit ihop med.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-10-12 04:24:00
|
CMO |
3-4/ Jag menar inte att alla har haft svart hemjälp tv-skolkat eller begått andra grova brott mot mänskligheten. Men kanske har man dragit nått rasistiskt eller sexistiskt skämt nån gång, kört för fort etc. Med tjänstvilliga journalister går det att göra en höna av en fjäder.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-10-12 04:29:00
|
CMO |
Poängen var att en person som begått misstag kan ha egenskaper som mer än väl väger upp dessa. Om det gäller de aktuella fallen låter jag vara osagt.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-10-12 09:38:00
|
Janne B |
Vi förespråkar väl inte avlyssningsapparater för olämpliga skämt..En person som gjort enstaka misstag kanske för länge sedan kan mkt väl passa som minister. Men en person som 16 år i rad Beslutat att inte betala TV-licens men samtidigt tar arvode av SVT-----är inte lämplig.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-10-12 14:15:00
|
CMO |
Det kan du ju få tycka. Men som sagt min poäng är inte att Cecilia Stegö är lämplig eller olämplig utan att man rent allmänt bör väga för och emot och se vad som väger tyngst. När sådana här skandaler uppstår tittar man bara på ena sidan. Vem har rätt kunskaper och egenskaper för att genomföra regeringens vision inom kulturområdet det är ändå det viktigaste.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-10-12 15:32:00
|
Janne B |
Före valet så sa Reinfeldt klart och tydligt att inga stora förändringar var att vänta på kulturområdet Men Stegö har redan gjort 3-4 grejer som pekar i motsatt riktning, som att säga upp avtalet med SR/SVT. Hur reagerar de andra regeringspartierna på det tro.Hon kör Timbropolitik inte Allianspolitik.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-10-16 04:24:00
|
CMO |
För tredje gången Janne, jag uttalar mig inte om Stegö som person är bästa tänkbara val, eller inte, utan om vad man ska titta på för att bedömma det. Rent generellt. Capisce? Vad som är alliansens vision kan väl kanske Reinfeldt f. ö. bedömma nästan lika bra som du....
|
|