Tack som fan Cecilia Stegö Chiló

Inlägg #1: Postat: 2006-10-11 20:25:00
peter_
Du uttrycker väldigt bra vad nog många känner just nu. Var det här det bästa de kunde samla ihop? Vilka stolpskott!
Inlägg #2: Postat: 2006-10-11 21:46:00
Janne B
Visst är det en tråkig start för en ny regering, men det säger föga om vad den klarar av framöver. Fredrik har visat sig vara stridshäst förut, så han har goda chanser att reda upp situationen. Men visst förvånar det att han tar med två damer som båda verkar ha varit mycket i utlandet de senaste tio åren. Fredrik kan knappast ha känt dem särskilt bra.De andra partiledarna har samlat gamla bekanta kring sig.
Inlägg #3: Postat: 2006-10-11 22:30:00
Lars Nilsson
Även om jag inte håller med Dig i alla Dina utfall och skäl så har Du naturligtvis rätt i att CSC borde ha avgått på stört när hennes TVstrul blev känt. För mig är det än värre att hon som fd journalist borde förstått att det här skulle komma fram. Snacka om dåligt omdöme! Sen hjälps det inte att jag tycker hon för övrigt alltid haft bra åsikter.
Inlägg #4: Postat: 2006-10-12 03:49:00
AlfVerner
Poängen är inte att hon inte betalat licensen. Poängen är det antidemokratiska uttrycket. Hon vill inte ha ett samhälle där en av folket framvald församling fattar beslut om public service...inte förrän hon själv får bestämma om innehållet.
Inlägg #5: Postat: 2006-10-12 07:44:00
Anna Drangel
Jag kan leva med att en minister i ett tidigare skede av sitt liv har utnyttjat svart arbetskraft, även om det inte är bra. Att däremot medvetet avstå från att betala TV-licensen i 16 år är skrämmande, speciellt om det kommer från en blivande kulturminister. Nä, det är helt enkelt inte acceptabelt.
Inlägg #6: Postat: 2006-10-12 11:38:00
Franklin
Det mest tragiska är ju att det så tydligt visar vilken sorts människor vi Svenskar röstat fram. Bakom den finputsade ytan döljer sig den gamla vanliga borgerligheten med sitt rotade förakt för det gemensamma. Människor som inte vill vara med och dela på våra gemensamma kostnader, trots att de är stenrika. Och dessa nollor ska nu styra skutan i fyra år. Titanic-varning utfärdas.
Inlägg #7: Postat: 2006-10-12 12:13:00
Janne B
I ideologisk mening är detta en synnerligen väl förberedd regering, de har slitit i två år med detta. Men minst lika viktigt var ju att välja rätt medarbetare, ministrar att utföra detta.Här ser det som om främst Fredrik R. har misslyckats. Kalla in folk från Timbro-Högern är inte klokt. De andra partiledarna har kallat in personer som stått dem nära i många år. Då är risken liten för stora nitar.
Inlägg #8: Postat: 2006-10-12 12:17:00
Janne B
Nu är det bara att hoppas att kulturministern gör bort sig ytterligare ett varv så att hon ser själv att hon måste avgå. Annars hänger hon som en snara runt halsen på FR. Han måste få chansen till omstart eftersom vi inte kan byta regering hux flux igen. Nya moderaterna kan inte företrädas av gammhögern.
Inlägg #9: Postat: 2006-10-12 15:14:00
Lars Nilsson
Bortsett från det moraliska sjunket så kan det finnas en politisk fördel med att hon sitter kvar. Oavsett svart hjälp och obetald TV så skulle CSC fått det svårt med kulturvänstern. Nu behöver hon inte ens försöka blidga denna utan kan koncentrera sig på att låta kniven gå i bidragsträsket.
Inlägg #10: Postat: 2006-10-12 15:58:00
Janne B
Efter att ha avlyssnat debatten i detta ämne i en rad medier så återstår frågan. Är Stegö rädd om Alliansen eller inte? Just nu är hon ett enormt sänke!
Inlägg #11: Postat: 2006-10-12 22:49:00
madamehussein
Jamen skärp er för f*cks sake..... och sluta springa i medias ledband.

Jag bryr mig inte ett skit om om politiker både röker på, fifflar med kontokorten och går på strippklubb. Det viktigaste för mig är att de sköter sina jobb, och jag väljer alla gånger en korrupt, hänsynslös psykopat framför en aningslös nolla som försöker följa reglerna.

Kan väl för övrigt bara vara bra att politiker åker dit, det torde väl ge dem en bättre förståelse för resten av folket?
Inlägg #12: Postat: 2006-10-13 09:16:00
Ramona Fransson
Går hon inte själv ska hon ha kicken! En sån förljugen f.d. journalist!
Inlägg #13: Postat: 2006-10-13 09:49:00
MarcusWennberg
Nu syns de verkliga åsikterna.
Det är väl föga förvånande att en ex chef från Timbro inte betalar liscensen...
På måndag blir det än mer tydligt var de fyras gäng står
Inlägg #14: Postat: 2006-10-15 15:00:00
johnnyreb77
Mattias Sjöberg, om nu inte SD blir
alltför urvattnat och Liberaliserat
och "alltför massmedialt välanpassat" så kan ju Folk i din
sits Protest-Rösta på SD i nästa val,
då får ju alla politiker som ljugit för dig igen "för gammal ost", jag röstade SD redan i år och jag har
aldrig kännt mig så delaktig, jag
ångrar inget - jag lovar.
Inlägg #15: Postat: 2006-10-17 15:27:00
Thomas L. Aabo
Trött på apor blir man av att läsa din artikel.
Inlägg #16: Postat: 2006-11-17 16:26:00
yron
Hade alla ditt tålamod skulle inte hjulet vara uppfunnet än, men kanske a-kassan.
Laddar...