Vad är det som styr oss?

Inlägg #1: Postat: 2006-10-09 20:02:00
Janne B
Tack för detta Birgitta. Du skriver..Vi tillhör numera ett individanpassat samhälle där bekräftelsen i allt högre grad kommer från det onåbara Internet // Ja så är det. I går kväll rusade tusentals ungdomar i Göteborg ut på gataorna för att strömmen hade gått i flera timmar.
Inlägg #2: Postat: 2006-10-09 20:02:00
Janne B
Då hade de inte PC:ns internät eller massor av TV-kanaler. De kände sig totalt rotlösa och övergivna. De rev inte ner staden som det sgts i media, men tusentals sysslolösa ungdomar fyllde gator o torg. Så polisen slog storlarm.
Inlägg #3: Postat: 2006-10-09 20:04:00
Janne B
Känslor styrde inte bara ungdomarna utan även polisens ledningscentral som sände ut helt felaktiga rapporter. Vad styr oss? Ja ibland rena dårskapen!
Inlägg #4: Postat: 2006-10-09 22:31:00
Beth4020
Tack Peter.....Tankar som kommit fram genom livet då jag både ser på mig själv och andra. Det gör mig beklämd på ett sätt men vi försvarar oss efter bästa förmåga från fler sorger.
Inlägg #5: Postat: 2006-10-09 22:33:00
Beth4020
Janne B. Om ungdomarnas "flipp" igår hade med Internet att göra är väl kanske lite svårt att avgöra men visst har det visat sig i studier att barn som vistas mycket framför datorn utvecklar sin strategiska förmåga men samtidigt försvinner fantasin. /Birgitta
Inlägg #6: Postat: 2006-10-10 00:23:00
Janne B
Verkligheten är säkert mer komplicerad än vad jag tecknade. Men jag tror att för många av dessa ungdomar så var det första gången som de var internätlösa i 6-8 timma. Därtill leva i en helt mörklagd stad. Det kan ha plockat fram minnen från en krigisk barndom, där borta. / Jag har arkiverat din artikel, sädant gör jag sällan.
Laddar...