Inlägg #1: Postat: 2006-10-09 18:50:00
|
Ramona Fransson |
Du är modig! Jag skrev kort efter att du var med i TV3 på Sourze och rubriken var "Fadde att du vågar". Men det har alltid ett pris att förråda den maffia du har arbetat för. Det priset tvingas du nu betala. Aschberg är delägare i förlaget Kalla Kulor, skriv en bok, de har säkert skuggskrivare som kan hjälpa dig. Den boken borde bli en bestseller! Men du kommer säkert tvingas att
byta miljö. Men det kanske det kan vara värt. Du avgör!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-10-09 20:57:00
|
Sunny |
Du är säkert inte så naiv att du inte vet hur man hatar en sanningsägare?
Det är så inom polisen: man ljuger åt varandra. Inom vården. Man täcker för varandra. För att inte tala om hur mycket man ljuger för att hjälpa varandra inom politiken?
Det kostar at göra en "lex Sara." Men det brukar vara värt det.Lycka till!!!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-10-10 07:35:00
|
Anna Drangel |
Yttrandefrihetens pris kan bli högt. Även om du inte är en Anna Politkovskaja. Men nu blir du ivarje fall sedd som en rakryggad människa. En pappa som är rakryggad kan vara mer värd för dina barn än materiella saker.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-10-10 12:43:00
|
Anna Li |
Det du gör är oerhört viktigt! Men att det är otacksamt kan jag förstå. Den yrkeskategori du tillhör är lätt för intellektuella journalister att göra sig lustig över och inte riktigt ta på allvar och att du i dina egna kretsar inte blir särskilt populär är ju inte särskilt överraskande - du harju brutit lojaliteten.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-10-10 12:44:00
|
Anna Li |
Det finns dokc all anledning att ta det du berättar synnerligen allvarligt eftersom den diskriminering du beskriver sannolikt skapar mycket ilska, utanförskap och i förlängningen även brottslighet. Det är viktigt att få bort diskriminering och maktmissbruk på alla ställen - även i krogkön.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-10-10 14:06:00
|
Lars Nilsson |
Finns det något mer förnedrande än att stå i en krogkö och låta sig hunsas av en krogvakt? I kanske spöregn eller 20 minusgrader dessutom. De mentala dvärgar som frivilligt utsätter sig för detta förtjänar bara förakt. Särskilt då 9 av 10 krogar saknar såväl krogvakt som köer.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-10-11 15:05:00
|
Franklin |
När jag bodde i Sthlm för några år sedan kommer jag ihåg att jag praktiskt taget aldrig kom in på en endaste nattklubb. Jag vet inte hur många gånger jag stor i kö i långt över en timme utan att bli insläppt trots att kön var minimal. Samtidigt blev andra insläppta under tiden unga storbystade blondiner. Det slutade alltid med att jag bad dörrvakterna fara åt helvete. Och då var det ju liksom totalkört.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-04-06 23:00:00
|
robbe74 |
Ja varför tror du Fadde vilel bli vakt*ler*. Storbystade blondiner och utländska vakter går hand i hand!
|
|