Fuskar du, Pappa?

Inlägg #1: Postat: 2006-10-09 14:42:00
Leif-Arne
Jag gissar att generalordern var: "ut med alla era lik på en gång, ta lite turbulens nu men, det kommer att snabbt blåsa över". Heller det en en affär om ca 6 månader. Undrar bara om någon mörkat?
Inlägg #2: Postat: 2006-10-09 14:45:00
Leif-Arne
Undrar hur man själv skulle ha klara en granskning, hm.. indraget kk. för fortkörning, ... pböter..., turbulent ungdom...samröre med misstänkta grupperingar. - Åk hem med dig!!
Inlägg #3: Postat: 2006-10-09 16:28:00
Janne B
När man ska bedöma en sådan sak är det väl en rad faktorer man ska ta med. Var det en rik eller fattig som smet från avgifterna? Vilka belopp handlar det om? Var det en 18 åring eller 38 åring som gjorde det? Har vederbörande bättrat sig? Har någon lurat staten, ett bolag eller en privatperson osv. Om man väger sådana saker mot varandra så får man ett nyanserat svar. Jag påstår inte att det är enkelt eller självklart det svar som kommer. Jag bara tycker att alla är värda en sansad bedömning.
Inlägg #4: Postat: 2006-10-09 16:30:00
Janne B
Själv började min brottsliga bana med kola och chokladkakor. Den har fortrsatt med fortkörning och för dåliga vinterdäck. "Den som är utan skuld må kasta första stenen".
Laddar...