Ingvar Strid steker i sitt eget flott

Den här tråden diskuterar artikeln Ingvar Strid steker i sitt eget flott.
Inlägg #1: Postat: 2001-08-17 17:07:00
Niklas
En samling vänsterfascistiska kräk som bör bekämpas? Väldigt konstruktivt.
Inlägg #2: Postat: 2001-08-17 17:12:00
Lasse Franck
Jag trodde inte att proffstyckare existerade på riktigt. Jag trodde heller inte att det var en titel som någon frivilligt gav sig själv. Den som generaliserar en grupp stenkastade ungdomar till "en samling vänsterfascistiska kräk" är heller inte särskilt proffsig.
Inlägg #3: Postat: 2001-08-17 18:55:00
claes cronner
Men Stig-Björn, då...
Du som annars kan gå i raska svaromäl och vara riktigt kvick.
Jag tänker på vårt samtal om nyliberlismen på DA Debatt.
I debatten med Stid gör du sak av din okunskap och uttycker dig kränkande om din motståndare. Det ser inte bra ut.
Om du gjort dig besväret att gå tillbaka i Sourze-debatten, skulle du sett, att Ingvar Strid inte bara existerar i sinnevärlden utan därtill är en god skribent.
Inlägg #4: Postat: 2001-08-17 18:56:00
claes croner
forts.
Att döma ut ett fenomen som Attac pga dess genesisursprung är ungefär så begåvat som att döma, säg de kristna pga urfädernas illdåd mot judarna eller som att döma ut de liberala pionjärerna. från Smith till Ohlin pga de post-liberala dumheter -den sk nyliberalismen -som bl a du själv tycks omfatta.
Slutligen: vad har dina akademiska meriter med denna pajkastning att göra?
Se upp Stig-Björn: flottet stänker.

Claes Croner
ob soc deb
nationalekonom
Inlägg #5: Postat: 2001-08-27 11:00:00
Stefan Holmqvist
"utan en samling vänsterfascistiska kräk "

Hur vågar du påstå att fascismen skulle kunna påträffas bland de solidaritets, jämstäldhets, förbrödrings och kamratsskapsbejakande schatteringarna till vänster. Du likställer dom med ondskan själv. Du är dum och elak! Tur att CC håller flaggan högt. Jag skall skriva till Jenny Lindahl och klaga.
Laddar...