Jag skiter i Bildt - Sabuni: Reinfeldts bästa val

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2006-10-07 16:30:00
PB
Jo, det var rätt vansinnig idé hon hade som hon fick retuschera något efteråt när kritiken var som värst, för att det skadade partiet. Det var hennes egna utspel som också fick befogad kritik av hennes kollegor. Hon hade tänkt bekämpa övergrepp med övergrepp, att även svenska flickor skulle solidariskt ställa upp för ett fåtal drabbade. Är det detta som Billy menar är "hårda tag" mot svenskarna?
Inlägg #2: Postat: 2006-10-07 16:38:00
PB
Sen får vi inte glömma att hon också vill bli statsminister och sagt det ett flertal gånger i bl a debattprogram.
Inlägg #3: Postat: 2006-10-07 16:39:00
PB
Metro 19 juli citat: Siktar du på statsministerposten? - Det är klart! Finns det någon politiskt aktiv som inte gör det?

Nej, det är högst ovanligt att politiskt aktiva vill bli statsministrar i Sverige, men jag gissar att det ser annorlunda ut i Afrika. Självutnämnda statsministrar ger vi inte mycket för i en demokrati som Sverige.
Inlägg #4: Postat: 2006-10-07 19:49:00
Billy Butt
Gud va ni snackar skit... ursäkta....Nyamko Sabuni är en tjej som har vågat sticka fram hakan och det är någonting man inte får göra i det här jäntelagsdrabbat samhälle. Inte ett dugg fel på henne. Hon säger mycket av det som många andra inte törs eller vågar säga - det är väl inget fel med att säga vad man tycker. Hon har en egenskap som saknas hos många fega skitpolitiker - HON ÄR ÄRLIG!
Inlägg #5: Postat: 2006-10-07 19:51:00
Elvy
Ingen människa är felfri, men om hon eventuellt någon gång skulle bli sveriges statsminister, så kommer det att dröja länge till dess. För denna vår nuvarande högerregering, kommer att tvingas avgå, med mycket buller och bång inom tre år.
Inlägg #6: Postat: 2006-10-07 19:51:00
Billy Butt
PB Svar 3: Vad f-n är det för fel med att vara ambitiös? Är du inte ambitös också? Eller är du en sån där sosse som nöjer dig att vara en i mängden... Gud va jag suckar på en del av era resonemang... det märks att ni är påverkad av Sossarnas skit - Ni kan inte tänka längre....vakna upp för fasen... tiderna har förändrats
Inlägg #7: Postat: 2006-10-07 19:54:00
Billy Butt
Elvy... vakna upp... Socialdemokratins tid är över... det är högervindar som blåser över hela Europa... Reinfeldt kommer att bli statsminister skitlänge... du bara drömmar gumman!
Inlägg #8: Postat: 2006-10-07 20:04:00
Sunny
BB. I vårt land gäller för det första Jantelagen: Du ska inte tro att du är/kan någonting. Sedan är två grupper eftersatta. Kvinnor o invandrare. Tja där har du det!
Men ivern for iväg med henne när hon ville införa de där gynundersökningarna. Fast jag förstår hur hon tänker här.
Inlägg #9: Postat: 2006-10-07 20:06:00
Sunny
Bara hon inte blir regeringens gisslan o tant Tomasina.
Viss riss finns nog men hon verkar ju kunna bita ifrån sig.
Inlägg #10: Postat: 2006-10-07 20:09:00
Billy Butt
Sunny - tro mig... Nyamko Sabuni är ett namn du ska lägga på minnet. Hon kommer gå långt - vänta och se... jag är så trött på hur en del inte du skriver så himla mycket SKIT här om saker de inte har den blekaste aning om!
Inlägg #11: Postat: 2006-10-07 21:01:00
Janne B
10 Jan men bästa Billy Butt. Det är ju demokratins villkor att folk får skriva skit om vad som helst och bra om vad som helst. Visst blir jag trött också, men aldrigt mer överraskad....
Inlägg #12: Postat: 2006-10-07 21:03:00
Janne B
svar 1 PB// bekämpa övergrepp med övergrepp, att även svenska flickor skulle solidariskt ställa upp// osv är givetvis en klarläggande formulering.
Inlägg #13: Postat: 2006-10-07 22:04:00
Elina
10/ Ja billy Butt. Du har ett stort ego. Jag är alldeles säker på att många här vet mycket om det de skriver om. Och yttrandefrihet gäller alla - även de som klantar till det eller försöker trampa på andra.
Inlägg #14: Postat: 2006-10-08 16:03:00
PB
Billy Butt, det handlar inte om någon jantelag, folk har blivit inlåsta för mindre. Visserligen föreligger det förmildrande omständigheter eftersom hennes egen partiledare Lars Leijonborg också ville bli statsminister och trodde det in i det sista innan buggningsskandalen. Mitt förslag är att de kan klona statsministerposten, så dessa folkpartist-egon kan bli tillfredställda. Då slipper vi höra deras jämmer och makthunger i vartenda tillfälle de får yttra sig.
Inlägg #15: Postat: 2006-10-09 11:15:00
tomster
Ja, PB, det är nog annorlunda i Afrika, visst är det spännande med sådär exotiska och annorlunda inslag som en "Afrikan" i riksdagen? Med afrikanska rötter och rytmer i blodet som tänker lite afrikanskt, lite naivt kanske, tänker högre och siktar högre. Din kommentar makes no sense: "Nej, det är högst ovanligt att politiskt aktiva vill bli statsministrar i Sverige, men jag gissar att det ser annorlunda ut i Afrika. Självutnämnda statsministrar ger vi inte mycket för i en demokrati som Sverige."
Inlägg #16: Postat: 2006-10-09 11:16:00
tomster
Är det högst ovanligt att man vill bli statsminister bland politiskt aktiva? Varför då? Är det att självutnämna sig att säga att man siktar högt? Hur menar du att hennes afrikanska rötter speglar in? Hon har bott i Sverige sen 12-årsåldern, men såklart, den där hudfärgen tvättar man ju inte bort i första taget. RASIST! ;-
Inlägg #17: Postat: 2006-10-09 11:28:00
El Guatusi
Pa tal om rasism: Cats that look like Hitler - Länk: catsthatlooklikehitler.com
Inlägg #18: Postat: 2006-10-11 04:22:00
Calle Z
Elina. Tvärtom. Hon föreslog att somliga flickor skulle gynundersökas pga att inom somliga nysvenska grupper så är det tyvärr vanligt att könsstympning praktiseras år 2006.
Inlägg #19: Postat: 2006-10-11 04:25:00
Calle Z
Där hoppas jag att hon liksom vår nya regering står på sig. Denna tortyr måste bestraffas hårt.
Inlägg #20: Postat: 2006-10-11 04:31:00
Calle Z
Att Kurdo baksi ogillar henne? Tja det är ju positivt...
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...