Till pedofilernas försvar

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2006-10-07 23:47:00
Monica Ström
20 Ja visst andra som misshandel är är ju vanligare. Det värsta är ju ju närmre förövaren är ju oftare, ju mer våld. Så närvarande i hemmet biologiska föräldern upprepade gånger och med våld är ju det värsta.
Inlägg #22: Postat: 2006-10-07 23:52:00
Monica Ström
Men se den kritiserade Loftus, hon är ju inte ensam heller. En gång räckte och då var det inte så farligt, enligt henne själv.
Inlägg #23: Postat: 2006-10-08 00:16:00
Monica Ström
13 och 17

"Pedofiler vill ju gärna jämnställa sin läggning med vilken läggning som helst och det verkar ju finnas en hel del här som är inne på samma linje."
Vilket är helt korrekt!
Inlägg #24: Postat: 2006-10-08 00:18:00
Monica Ström
PS Här vet jag inte för jag är ny här, men av det jag har läst är det möjligt eller verkar troligt. Jag syftar på något generellt.
Inlägg #25: Postat: 2006-10-08 10:24:00
mintcar
8. Tja, jag förövare går det att hata, särskillt om man känner någon som är drabbad. Men jag är av åsikten att pedofiler inte blir pedofiler när de förgriper sig på ett barn, utan har varit det långt innan. Förmodligen hela livet.

Sen när jag säger att stämningen mot pedofiler är obehagligt hatisk så menar jag att det är obehagligt först och främst eftersom det drabbar oskylldiga. Män kan inte arbeta på dagis till exampel. Ingen tjänar på den här häxbränningen.
Inlägg #26: Postat: 2006-10-08 10:24:00
mintcar
Tänk om mördare var föremål för den här typen av paranoia och hat? Skulle alla som glor på Chainsaw Massacre bli av med sina jobb då? Jag har ingen anledning att försvara pedofiler och deras vanor, men jag ogillar lynchstämning oavsett vad det gäller.
Inlägg #27: Postat: 2006-10-08 10:31:00
mintcar
I det sista exemplet skulle det inte vara "mördare", utan något ej-nu-existerande begrepp för människor som njuter av att utöva och bevittna våld, som var föremål för hatet. För det är ju trots allt så att sexuell läggning först och främst är ett begrepp som betecknar vad en människa tänder på.
Inlägg #28: Postat: 2006-10-08 11:00:00
mintcar
9. Artikeln du länkar till motsäger Anton Westers påståenden men inte mina. Jag har aldrig försökt att trivialisera av pedofili, vilket din artikel väldigt specifikt handlar om.
Inlägg #29: Postat: 2006-10-08 11:01:00
mintcar
*utövandet av pedofili, ska det stå
Inlägg #30: Postat: 2006-10-08 15:40:00
päron
14/ Jag tror också att det förmodligen inte går att "bota" en pedofil. Men om de inte blir medvetna om sin egen historia så är det i alla fall helt omöjligt. Du frågar varför det finns så få kvinnliga pedofiler. Är de så få? Övergrepp behöver ju inte vara samlag. Incest är vanligare än vi tror. Det kanske finns fler manliga än kvinnliga pedofiler men orsaken är i alla fall deras egna upplevelser i barndomen, ingen föds som pedofil.
Inlägg #31: Postat: 2006-10-08 16:08:00
Leena
30/ Ja, det är där när det gäller våld mot barn som det är vanligast som kvinnor som utsätter.
Inlägg #32: Postat: 2006-10-08 20:39:00
Sunny
Päron Är du säker på att ingen föds till pedofil?Tror du att man kan födas hetero eller homo då? De lärde lär tvista under min livstid men när de är vuxna är de redan pedofiler: Hur det nu gått till.
Jag har fått följa en motvillig pappa i spåren: När han var 15 o granens tös 3 upptäckte han vad han var.Sista övergreppet var en 11 år gammal pojke o då var han 74. Sedan kom stroken.Det finns kvinnliga pedofiler men där är mörkertalet stort.
Inlägg #33: Postat: 2006-10-08 20:41:00
Sunny
Leena har rätt när det gäller annat våld emot barn. Ju mindre barn desto oftare en kvinna.
Som vid manligt våld gäller tillgång till offret o överlägsen styrka.
Inlägg #34: Postat: 2006-11-19 21:06:00
Beckisbarnet
Liksom stämningen blir hatisk mot mördare det är ju inte så konstigt så blir stämningen hatisk mot de som våldtar barn heller inte så konstigt. Anton Wester snackar skit, de som funderar på att ha sex med barn känner vi inte till, men att vi ogillar dem som våldtar våra barn gör att Anton Wester kallar oss "fördomsfulla". Ren idioti... Du har gjort dig till en pedifilipropagandist, Anton Wester! SKÄMS!
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...