Till pedofilernas försvar

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2006-10-06 12:41:00
mintcar
Du går dock lite för långt när du säger att barnporr är ok. Även om det rör sig om nakenbilder från en semester tagna av barnets mamma, där alltså inga konstigheter varit inblandade i själva fotograferandet, så har jag full förståelse för att människor ogillar att pedofiler använder dem som runkobjekt. Vanligtvis när det rör sig om porr rör det sig om vuxna människor som har givit sitt medgivande. Trots det finns det många som fördömmer även det.
Inlägg #2: Postat: 2006-10-06 12:49:00
mintcar
Lagen mot barnporr är bra, eftersom den är till för att skydda unga människor från att bli utnyttjade av porrbranshen. Det kan naturligtvis finnas oerhört specifika undantag som borde vara ok—som ditt skänkta barndomskort, men det är inte det som drar in pengar.
Inlägg #3: Postat: 2006-10-06 21:03:00
Sunny
Mintcar: Vi kan aldrig tillåta producerad barnporr: för att spela in det måste man ju begå övergrepp emot ett barn.
Men t.ex i vår familj där alla badar nakna o bastar i hop osv finns det säkert tusen bilder av mina nakna barn o numera barnbarn. Dessa bilder skulle kunna utnyttjas som porr av en pedoofil.
Inlägg #4: Postat: 2006-10-06 21:05:00
Sunny
De kunde inbringa en förmögenhet på vissa sajter på nätet. Skadas då barnen av detta: de vet ju inte om det?? Kanske när de växer upp o inser vad deras semesterbilder använts till? Såsom drabbad själv skulle jag må mycket mycket dåligt om någon skulle använda mina barns foto till runkobjekt
Inlägg #5: Postat: 2006-10-06 21:06:00
Sunny
Så föräldrar o andra får tänka på vad vi lägger ut för bilder på nätet.
Inlägg #6: Postat: 2006-10-07 12:16:00
mintcar
Du missförstår. Jag menar att undantaget skulle kunna vara när tokar som artikelförfattaren självmant skänker bilder på sig själv som liten för "en god sak".

Det är den enda situationen där barnporr-bilder skulle kunna vara ok. Och det kan knappast vara särskillt vanligt :D
Inlägg #7: Postat: 2006-10-07 12:22:00
mintcar
På det hela taget så har artikelförfattaren rätt i att vi bör betrakta pedofiler som människor och inte dömma dem för deras sexuella läggning. Samtidigt är varje ansats till att trivialisera pedofilins utövanden exempel på dumhet eller oempati. Det går inte att försvara, hur obunden av politisk korrekthet man än må vara. Det bästa vi kan göra för pedofiler är att erkänna att det är hemskt synd om dem.
Inlägg #8: Postat: 2006-10-07 19:08:00
päron
Jag förstår inte hur du tänker. Du säger att stämningen mot pedofiler är obehagligt hatisk. Är det konstigt att folk i allmänhet är förbannade på pedofiler? Tycker du att stämningen är för ilsken mot nazister och mördare också. Att man borde acceptera deras små egenheter?
Inlägg #9: Postat: 2006-10-07 19:17:00
Consequentia
8/ Så BRA skrivet!

Det är en fråga om att luckra upp begrepp! Länk: consequentia.se
Inlägg #10: Postat: 2006-10-07 19:52:00
Sunny
Mintcar67
Ja det är lite som jag tänker.
Bilder på sig själv bestämmer alla myndiga personer över.
Som sagt: en människa ÄR mera än sin sexuella läggning även om vårt samhälle är sexfixerat till max.
Alla pedofiler är ju olika i alat annat: Det finns svagt begåvade o utveckligsstörda oxå bland dem. De anser jag bär mindre skuld än de högintelligenta.
Inlägg #11: Postat: 2006-10-07 19:56:00
Sunny
Päron : Jag tror inte att någon föds till nazist eller till mördare? Vad som är arv o vad som är miljö tvistar de lära om men dessa människor har om oxå olika mycket ett val. Sin sexuella läggning föds man med.Valet här är ifall man har en läggning som kan levas ut? Jag anser att all sex är ok om den är ömsesidig mellan en eller flera VUXNA människor.
Inlägg #12: Postat: 2006-10-07 20:26:00
päron
Ja, man föds med sexuell läggning så tillvida att man föds som hetero- homo- eller bisexuell. Men man föds inte som pedofil, eller med andra perversioner. Det beror på miljön, alltså barndomen. Och om man blir medveten om det kan man lättare rehabiliteras.
Inlägg #13: Postat: 2006-10-07 23:02:00
Minerva-Minerva
Pedofiler vill ju gärna jämnställa sin läggning med vilken läggning som helst och det verkar ju finnas en hel del här som är inne på samma linje.
Inlägg #14: Postat: 2006-10-07 23:12:00
Sunny
Päron:För inte så länge sedan trodde man att homosexuella kunde "rehabiliteras" genom olika chockteapier.Homosex klassades som en sjukdom. I dag tror en del att man kan" bota" pedofiler.Det fins en teori om att pedofilen själv varit utsatt men den haltar.De flesta pedofielr ä rmän medan hälften av deras opffer är flickor. Varför har vi i så fall så få kvinnliga pedofiler?
Inlägg #15: Postat: 2006-10-07 23:18:00
Sunny
Själv har jag av personliga skäl kommit att ägna många år åt just pedofier i mitt försök att förstå.Jag har träffat så väldigt många men aldrig någon som "bytt läggning" eller "blivit botad" i all den litteratur jag plöjt igen under alla år finns inget sådant fall dokumenterat förutom några av de obligatoriska "frälsarfallen:" dvs vedebörande har funnit Gud.De frälsta har dock hög återfallssiffror.
Vi måste inse att en gång pedofil: alltid pedofil.
Inlägg #16: Postat: 2006-10-07 23:24:00
Sunny
De håller på långt upp i åren tills sjukdom o ålderdomssvaghet sätter stopp!
Det är hemskt men jag kände lättnad när min pappa fickstroke: äntligen var barnen i hans förort säkra!
Vi ska inte lycha eller s döda de här olyckliga människorna men vi MÅSTE se till att de inte vistas bland våra barn.Krävs fotboja, husarest, förbud att vistas nära skola o dagis o i extrema fall inlåsning så måste det bli så i de fall där dommen är helt utan alla tvivel.
Inlägg #17: Postat: 2006-10-07 23:25:00
Sunny
svar 13.Anna vi vet nog alla vad du tycker.
Men blint hat löser inga problem o hjälper heller inte utsatta bar
Inlägg #18: Postat: 2006-10-07 23:27:00
Monica Ström
14/ Nej det finns då ingen som tror de går att bota. Rena påhitt!

Men ja, nog är det så att de flesta inte blir pedofiler. MEN ett stort med det är det är som allt annat; det finns en del som upprepar vad de varit med om. Som ett upprepningstvång och "bearbetar" sitt trauma genom att utsätta andra! Sedan om de är medvetna om det - läs minns det, eller ej vet man ju inte alla gånger.
Inlägg #19: Postat: 2006-10-07 23:27:00
Monica Ström
Men flertalet har ju så negativa trauman så de skulle inte ens tänka sig att göra så mot ett barn som de själva blev utsatt för. Det går inte säga generellt om det är den som varit utsatt upprepade gånger eller enstaka som får en pedofil läggning.
Inlägg #20: Postat: 2006-10-07 23:35:00
Sunny
Ja Monica: man kan troligtvis reagera med pedofila böjelser efter andra grova övergrepp som barn: det kan handla om barnmisshandel utan sexuella inslag som ändå triggar i en pedofilriktning.Det finns så många sätt att plåga ett barn som sätter minnen för livet!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...