Sax i axeln! En dag på jobbet för lärare i Sverige

Inlägg #1: Postat: 2006-10-05 22:55:00
SandorB
Precis! Det vet ju alla att de barnen som växer upp och börjar bråka är de som inte fick tillräckligt mycket spö som små...
Inlägg #2: Postat: 2006-10-05 23:02:00
angus
Ni tror alltså inte att några av dessa odågor kan ha svåra hemförhållande med alkoholism och droger eller ?
Inlägg #3: Postat: 2006-10-06 00:06:00
SandorB
angus jag hoppas du inte tror att jag på riktigt menar det jag skrev.
Inlägg #4: Postat: 2006-10-06 17:56:00
HonkyTonkMan
Naturligtvis menade jag inte att föräldrarna ska slå sina småttingar. Men låt förskolebarnen avsluta sina slagsmål själva, och trösta dem efteråt. Då kan de lära sej nåt av sitt eget och "kompisens" dåliga beteende. Vad gäller svåra hemförhållanden, så är det bara nys. Skitungar är skitungar oavsett hemförhållanden. Och de växer upp till skitstövlar om ingen stoppar dem.
Inlägg #5: Postat: 2006-10-06 17:56:00
Leif-Arne
Tacka vet jag saligen insomnade inspektören Asta Rotting. Hon skrev den på sin tid storsäljande pedagogiska handleningen Så tar det bäst.. från spansrör till björkris.
På den tiden hade även klass fem en slags riksomfattande kunskapstävling; "Vi i klämman" barnen fick sätta tummen i ett skruvstycke. För varja fråga de inte kunde eller svarade fel på, drogs skruvstycket åt ett halvt varv. Ack svunna tider...
Inlägg #6: Postat: 2006-10-06 17:57:00
Leif-Arne
... Vadå, hur mina tummar ser ut, vad har det med saken att göra, ..platta hur så?
Laddar...