Otrevliga kunder eller rasistiskt bemötande?

Showing page 1 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #1: Postat: 2006-10-05 16:52:00
stålis
Personligen har jag mestadels goda erfarenheter av bemötanden från invandrare, antagligen för att jag är pratsam och skämtsam. Tycker snarare att medelålders svenska kvinnor i kassor kan vara mer frostiga och avståndstagande. Om vi nu skall generalisera, men eftersom svenska män dagligen könsdiskrimineras i svenska damtidningar etc, så måste det väl vara denne 50-plussare tillåtet att generalisera någon gång.
Inlägg #2: Postat: 2006-10-05 16:53:00
Leif-Arne
Det vet jag väl, blev nobbad flottan pga. fulhet acne , blev jägare i stället då där brukars stridsmålning av soldater. Felet är att rubricera sociala problem som invandrarproblem.
Inlägg #3: Postat: 2006-10-06 09:42:00
stålis
Vilka sociala problem? Hedersmord?
Inlägg #4: Postat: 2006-10-06 11:16:00
Leif-Arne
Mord har väl lite med heder att göra, vare sig de utföres av flinga fänrikar eller andra.
Inlägg #5: Postat: 2006-10-06 11:32:00
El Guatusi
Ur LUF:s hemsida: I Västerås mördades den homosexuelle hockeyspelaren Peter i mitten på 90-talet. Han mördades enbart pga. att en grupp unga killar ansåg att det var Peters fel att Västerås HC förlorat en match. I slutet på 90-talet mördades Johan i Katrineholm efter att han hade flörtat med fel kille på krogen. I Göteborg mördades Josef i början av 2000-talet då han öppet visat sin kärlek mot en kille och inte mot en tjej. I alla dessa tre fall har offren utsatts för extremt övervåld.
Inlägg #6: Postat: 2006-10-06 11:32:00
El Guatusi
Peter knivhöggs 64 gånger, Johan fick halsen av skuren och sedan knivhuggen och Josef torterades först med en elpistol och sedan skjuten i ryggen och till sist avrättad med ett skott i nacken.
Inlägg #7: Postat: 2006-10-06 12:14:00
Leif-Arne
6 Man kan ställa frågan i en annan vinkel, vi är ense om att där finns inslag av hatbrott i de flesta? kulturer. Men sett som asylärende, är det ok om en homosexuell mördas, bara det inte sker i Sverige? Om man, med rätta, tar avstånd från hatbrott, då bör man väl ge asyl för homosexuella som riskerar mördas i sina hemländer.
Inlägg #8: Postat: 2006-10-06 14:41:00
stålis
6/ Och vad har det med hedersmord att göra? Kålsuparteori à la Schymans alla svenska män är talibaner? Ni är för roliga ni ängsliga små svenskdissande massinvandringsentusiaster!
Inlägg #9: Postat: 2006-10-06 14:42:00
stålis
Och kommer vi inte ifrån ämnet nu?
Det var inte jag som drog upp "invandrarproblem" den här gången. Jag ställde bara en fråga.
Inlägg #10: Postat: 2006-10-06 14:42:00
stålis
Jag tycker det nästan är oartigt mot Sara, som om hennes artikel var så ointressant att man hellre diskuterar andra saker.
Inlägg #11: Postat: 2006-10-06 14:44:00
stålis
Steno beklagar sig över hat nedan. Jag beklagar att inte kommentarerna mer fokuserat på det ämne som
Sara tar upp och som man kan utveckla, som jag här försökte. Dvs.
mobbning och diskriminering i ett större perspektiv.
Inlägg #12: Postat: 2006-10-06 14:47:00
stålis
I förekommande syfte och på förekommen anledning:
antar att detta kommer att bemötas av klassens ordningsman min självutnämnde nemesis Janne B med att jag inte skall bestämma vad som får diskuteras.
Glömsk som han förmodligen är om att han själv ofta kritiserar mig varje gång jag avviker från ämnet för den artikel som skall kommenteras. Lustigt det här med dubbelmoral!
Inlägg #13: Postat: 2006-10-06 15:00:00
Janne B
Stålis / Om du tycker att jag är så jättejobbig så kan vi komma överns om att strunta i varandra en månad eller så. För jag tycker du är jobbig/ det finns ju andra som du lättare debatterar med med full respekt!/ Jag går inte och hälsar på grannar som ev ogillar mig!
Inlägg #14: Postat: 2006-10-06 16:02:00
El Guatusi
Stalis: "ängsliga små svenskdissande massinvandringsentusiaster" syftade pa mig? Ledsen, inte ett enda av dina adjektiv prickade ratt. 4 fel av 4 mojliga ar inget briljant resultat.
Inlägg #15: Postat: 2006-10-06 16:05:00
El Guatusi
Jag ar mkt glad over att Stalis bryr sig om de barbariska hedersmorden, en skamflack for den kultur som accepterar den. Men, handen pa hjartat Stalis: hur stort ar problemet bland invandrargrupper i Sverige? Varje fall ar forvisso en oacceptabel tragedi, men om du forsoker fa varje muslimsk familj att framsta som latenta hedersmordare sa fiskar du i grumligt vatten.
Inlägg #16: Postat: 2006-10-06 16:07:00
El Guatusi
Hedersmordskulturen lever kvar i vissa rurala, arkaiska samhallen men fenomenet ar okant bland de allra flesta av de kategorier muslimer som soker sig till Sverige.
Inlägg #17: Postat: 2006-10-06 16:10:00
El Guatusi
Stalis: Om ditt hjarta bloder for invandrarflickor som terroriseras av sina familjer, varfor ar din empati sa mycket mindre med alla de rikssvenskar som torteras psykiskt i bl a lumpen? Grabbar som av ngn anledning utpekas som "bogar", som nollas, som far sina sangar nedpissade eller varre av grabbarna pa luckan.
Inlägg #18: Postat: 2006-10-06 16:13:00
El Guatusi
Hur civiliserade ar vi egentligen? Hur manga begar sjalvmord pga trakasserier i plugget, i lumpen, pa arbetsplatser? Jag har lumparminnen som jag aldrig blir kvitt, en grymhet som ar sa langt ifran manskligt o civiliserat beteende som nagonsin gar att komma. Tusentals knacks for livet, men pa Sourze har jag aldrig sett amnet tas upp till debatt.
Inlägg #19: Postat: 2006-10-06 16:13:00
Janne B
Rurala och arkaiska hälsningar till lärd man som nog håller på med sin doktorsavhandling, men tog en paus i det jobbet. Detta lät lite elakt men du vet ju att jag gillar dig! / pojken från landet
Inlägg #20: Postat: 2006-10-06 16:54:00
Leif-Arne
17 Jag låg på ett förband där pennalism verkligen underblåstes, som befälselev anmodades man lära sig styra genom "kamrattryck". Men vad jag mindes så fick de som visade sig öppet homosexuella frisedel. Jag tror de högre befälen på fullt allvar trodde att de "smittade"
Showing page 1 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...