Otrevliga kunder eller rasistiskt bemötande?

Inlägg #1: Postat: 2006-10-03 22:23:00
Janne B
Jag har varit starkt överviktig i 20 år och ofta behandlats illa för det. Fettma anses nämligen vara bevis för dålig karaktär,dåliga levnadsvanor, man anses var lite dum i huvudet mm. Detta har verkligen varit en barriär att kämpa mig igenom./ De flesta av oss har saker att kämpa med. Invandrare har en sorts bekymmer. Men kämpa på bara. Säg det med ett leende...
Inlägg #2: Postat: 2006-10-03 23:42:00
Janne B
Ramona. Våra 20.000 Koreabarn brukar visst få ständiga komplimanger....
Inlägg #3: Postat: 2006-10-03 23:47:00
Sunny
Ja Janne. Jag får höra att ifall du äter mindre socker o fett så kan du nog gå ner i vikt! Tänk att jag aldrig har tänkt på det.......
Inlägg #4: Postat: 2006-10-04 01:47:00
Daniel Wijk
Att folk inte fattat att kroppsstorlek ofta är något som ligger i generna men givetvis kan påverkas till en vissa grad av vad vi äter är ett bevis på att folk inte tänker längre än till spetsen där de egna skorna tar slut. Tyvärr...
Inlägg #5: Postat: 2006-10-04 10:52:00
Elvy
Ja vi är många som någon gång under vårt liv, har behandlas illa. Själv så stammade jag, när jag växte upp, vilket det då var några som gjorde sej lustig över. Vilket har resulterat i att jag än, nu som nybliven 60 åring, fortfarande är mycket ängslig, när jag ska prata med för mej, obekanta människor. Trots det att jag nu ofta får veta, att jag har en ovanligt vacker röst.
Inlägg #6: Postat: 2006-10-04 11:09:00
Friskytten
Humor är det som gäller. Själv har jag stora fötter och brukar numera själv vara den första som påpekar att jag ej behöver skidor när jag ska ut i spåret osv. Människans natur är rätt rå, och den som på något sätt avviker måste helt enkelt lära sig att avdramatisera denna avvikelse antingen den är stor eller liten. Annars kommer angreppen, små eller stora, som på posten. Detta borde läras ut i skolorna egentligen.
Laddar...