|
Inlägg #61: Postat: 2006-10-05 22:00:00
|
|
Calle Z |
En nysvensk kan tex kalla en otrevlig kunds bemötande rasistiskt. Visst i somliga fall så är det kanske så vilket givetvis är helt förkastligt rasism är sjukt. Men vi infödda svenskar kan/får aldrig kalla en nysvensk rasist. Då heter det att vi skall respektera deras religion osv. Att nysvenska ungdomsgäng rånar infödda svenskar dagligen. Det är när det kommer till kritan vårt eget fel! Ty nysvenskarna är diskriminerade och utsatta för struktuell rasism mm.
|
| |
|
Inlägg #62: Postat: 2006-10-05 22:07:00
|
|
Calle Z |
När en man inte kan ta en kvinna i hand på grund av sin religiösa tro tex? När många nysvenska tjejer inte får bestämma över sina egna liv? Då måste man reagera. Är priset sedan att personer såsom Jan E och Janne B kallar en rasist? Ja då köper jag det.
|
| |
|
Inlägg #63: Postat: 2006-10-05 22:21:00
|
|
Calle Z |
När tre systrar i Norge blir sk "hedersmördade" av sin bror. Då tiger svensk media still. Aftonbladet kunde inte ens förmå sig till att skriva ut att familjen var ifrån Pakistan. Men de kunde frossa i Knutbymorden i flera månader. Det är ett smaklöst hyckleri.
|
| |
|
Inlägg #64: Postat: 2006-10-05 22:37:00
|
|
Calle Z |
Det funkar inte längre att försöka tysta de som tycker annorlunda med rasiststämpeln. Verkligheten hinner alltid ikapp lögnen. Våra nysvenskar behöver rannsaka sig själva. Somliga religioner måste göra det samma. Det går liksom inte längre att bara lägga skulden på de infödda svenskarna längre.
|
| |
|
Inlägg #65: Postat: 2006-10-06 00:11:00
|
|
Jan E |
Tycker du verkligen att dina inlägg är relevanta kommentarer till Sara Mohammads artikel? Att ”nysvenska ungdomsgäng rånar infödda svenskar dagligen”, att ”en man inte kan ta en kvinna i hand på grund av sin religiösa tro”, att nysvenska tjejer inte får bestämma över sina egna liv, att tre systrar i Norge blir "hedersmördade" av sin bror? Vad har detta med Saras artikel att göra?
|
| |
|
Inlägg #66: Postat: 2006-10-06 00:12:00
|
|
Jan E |
Ditt enda syfte med dylika kommentarer är att än en gång ta chansen att utgjuta ditt förakt över invandrare; så här är dom! se bara! Och så ha mage att skriva artiklar på Sourze och klaga! Hon borde i stället klä sig i säck och aska och sitta hemma och skämmas för att hennes ”bröder” är ute på stan och rånar! Sånt, Calle Z, är rasism.
|
| |
|
Inlägg #67: Postat: 2006-10-06 00:12:00
|
|
Jan E |
Du har förresten inte funderat över om det möjligtvis är så att anledningen till att svenska media inte skrivit så mycket om morden på tre systrar i Norge är att de skedde just där och inte i Sverige? Tycker du inte att mordet på Fadime bevakades rätt ordentligt?
|
| |
|
Inlägg #68: Postat: 2006-10-06 00:12:00
|
|
Jan E |
Hör du inte själv hur du låter? Du är ju fullkomligt manisk. Din ständiga uppdelning av människor i vi och dom, din samlade produktion av dyngspridande och kollektivt skuldläggande av människor som råkar vara födda nån annanstans än i Sverige står mig fullkomligt upp i halsen.
|
| |
|
Inlägg #69: Postat: 2006-10-06 01:01:00
|
|
Calle Z |
Jan E. Om detta inte var relevant? Varför i hela världen skulle jag då ha kommenterat Saras text? Man måste se saker och ting ifrån bägge hållen. Eller Hur? Vilket iof du har bevisat dig vara oförmögen till...
|
| |
|
Inlägg #70: Postat: 2006-10-06 01:04:00
|
|
Calle Z |
Vi infödda svenskar har säkert våra fel och brister? Men att få ordet rasist uppslängd i ansiktet så fort man tycker att våra nysvenskar borde lära sig av oss? Det är kontraproduktivt. Det gynnar ingen. Vi måste våga ställa krav.
|
| |
|
Inlägg #71: Postat: 2006-10-06 01:09:00
|
|
Calle Z |
Tre systrar i Norge har med största sannolikhet blivit "hedersmördade"? Då måste vi väl få ha en fri debatt om vad som gick snett när en viss religion/kultur så fullstänfigt spårar ur?
|
| |
|
Inlägg #72: Postat: 2006-10-06 01:15:00
|
|
Calle Z |
i din lilla värld Jan E. Där jag iof redan är en klockren rasist. Så är det väl jag som skall klä mig i säck och aska? Men jag bryr mig tillskillnad mot vad du gör om alla dessa tjejer som är kuvade i namn av en religion!
|
| |
|
Inlägg #73: Postat: 2006-10-06 01:24:00
|
|
Calle Z |
Jag hävdar att problemet är en viss religions sketna kvinnosyn. Där viker jag aldrig en tum. Könens lika värde är grundläggande för mig. Alla har vi lika värde! Om nysvenskarna bor i sverige och inte accepterar det? Tja då borde de söka sig till något annat land.
|
| |
|
Inlägg #74: Postat: 2006-10-06 01:36:00
|
|
Calle Z |
Jan E. Om Sara Mohammad läser in ordet rasism i hennes kunders bemötande? Då måste hon ju rimligtvis ställa sig frågan varför? Om man inte är befriad ifrån allt vad självinsikt heter? Så borde man ju fundera på varför? Varför är de infödda svenskarna negativa till en ökad invandring?
|
| |
|
Inlägg #75: Postat: 2006-10-06 01:40:00
|
|
Calle Z |
Är sanningen så svår att förstå? Det stora flertalet infödda svenskar är inga rasister. De stora flertalet infödda svenskar har bittra erfarenheter av våra nysvenskar. Våga tala om den sidan också!
|
| |
|
Inlägg #76: Postat: 2006-10-06 01:59:00
|
|
Calle Z |
Jan E. Svar 57. Där är jag enligt dig en "klockren" rasist? I ditt svar 68 så är jag tydligen också manisk? saknas argument Jan E? Varför smädar du mig så? Saknas svar?
|
| |
|
Inlägg #77: Postat: 2006-10-06 03:02:00
|
|
CMO |
68/ Visst är det tråkigt med de som delar upp folk i vi och dom. Vi humanister och dom rasister, vi riktiga demokrater dom sverigedemokrater, vi fredsvänner dom krighetsare, vi empatiska, dom själviska, vi toleranta dom islamofober osv osv.
|
| |
|
Inlägg #78: Postat: 2006-10-06 09:05:00
|
|
El Guatusi |
Calle Z: "De stora flertalet infödda svenskar har bittra erfarenheter av våra nysvenskar". Ja, men vilken form av erfarenheter? Lat mig komma med en liten modest hypotes. Det har visat sig att sv man ar betydligt mer negativt installda till invandrare an sv kvinnor. Kan det rent av ha att gora med att sv man upplever invandrarkillar som svara rivaler i kampen om toserna?
|
| |
|
Inlägg #79: Postat: 2006-10-06 09:08:00
|
|
El Guatusi |
Nordeuropeiska foraldrar uppfostrar sina barn ungefar likadant, vare sig de ar man eller kvinnor och aven i mogen alder rader ett slags kompisforhallande mellan man o kvinnor som ar bra pa manga satt, men som ofta gor oss till ganska usla forforare. Vi har svart att narma oss det motsatta konet pa ett avslappnat och sjalvklart satt och var uppvaktning ar ofta torftig.
|
| |
|
Inlägg #80: Postat: 2006-10-06 09:11:00
|
|
El Guatusi |
Man fran latinsk eller mellanorientalisk kultur vaxer daremot upp med foraldrar som overtygar dem om att de ar skapelsens krona, att deras charm ar oemotstandlig, att de ar psykiskt och fysiskt valutrustade, att den kvinna kan skatta sig lycklig som far just dem. Och detta leder naturligtvis till ett nastan ohammat sjalvfortroende ifraga om erovringar.
|
| |