|
Inlägg #21: Postat: 2006-10-04 23:25:00
|
|
Janne B |
Jag ber till Gud på kvällarna att Du och andra ska stå ut med mig ett tag till. Mina inlägg är verkligen av varierande värde och innehåll. Jag bugar mig för er som ser skillnaden på mina allvarliga inlägg och det som kryddats med skämt, ja oförskämt.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2006-10-04 23:29:00
|
|
Janne B |
GunnarL / Med tanke på alla de kraftverk klotet har av varierande ålder och kvalite, så är det förvånansvärt lite olyckor som hänt. En härdsmälta på 50 år och en kanske påbörjad i USA. Så jag har respekt för er som håller på kärnkraften, men visst har jag många invändninger. Som jag inte behöver repetera för en beläst person.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2006-10-04 23:39:00
|
|
Janne B |
Älvar som flyter baklänges är ett problem. I norrland tinar alla ävarna först vid kusen och släpper sedan efterhand i skogslandet och upp emot fjällen. Under en normal vår blir det högvatten men inte skadliga översvämningar.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2006-10-04 23:42:00
|
|
Janne B |
Men ryssarna har i sedvanlig ordning ställt till det för sig. Ob, Lena och Jenisej tinar först upp i söder vid sin källor medan älven nedåt norrut är proppad med is. Därför blir det hiskeliga översvämningar varje år till Proppen går uppe vid ishavet. Efter midsommar tror jag? Inte ens Stalins Sovjetsystem kunde ändra på detta. Men jag är säker på att han försökte...
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2006-10-04 23:49:00
|
|
GunnarL |
24/ "Älven nedåt norrut" - Det låter som uppochnedvända världen men är ju helt sant! I dag Janne B har Du gett mig många goda skratt! Du verkar vara på topphumör.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2006-10-05 08:30:00
|
|
Janne B |
Du GunnarL ger mig så mycket så jag är väl skyldig att ge lite åter. Vi behöver ju inte ha samma åsikter för det. " Jag är fri, men friare vill jag bli" sa bonndrängen.
|
| |