Idol 2006 - Ett sömnpiller gick vidare

Inlägg #1: Postat: 2006-09-28 09:42:00
Janne B
I skribentens generation är detta ett vanligt fel som tränas bort rätt så snart. Inget att bry sig om. Läs och skriv mycket så ordnar det sig.
Inlägg #2: Postat: 2006-09-29 13:38:00
Nähädu
Menar du på allvar att en grammatisk blunder likt att inte kunna skylla på "de" och "dem" är något genetiskt som tonåringar har i hjärnbarken? Det var ju intressant att just du, Janne, är den som stämplar andra skribenter som omogna spolingar. Ledsen om jag inte ser den genetiska konspirationen här utan tror att det helt enkelt beror på att man struntat i grammatiklektionerna. Det är ju synd om man tänkt sig en framtid som stilist.
Inlägg #3: Postat: 2006-09-29 13:50:00
Nähädu
Sen ska man vara självkritisk. Min förra kommentar var ingen briljant skrift precis. Jag menade förstås "skilja på..." och inte "skylla på.." Slarvigt och inte så lite pinsamt.
Inlägg #4: Postat: 2006-09-29 13:53:00
Janne B
Vem har talat om omogna spolingar, i vart fall inte jag. För mig är det viktigt att uppmana folk att skriva även om de har en del brister. Talangen lyser igenom småfelen. Om man tycker att grammatik är tråkigt så går det att ersätta med mycket läsning, lyssning. Småbarn kan lära sig tre språk utan grammatiklektioner.
Inlägg #5: Postat: 2006-09-29 13:58:00
Janne B
I min generation sextio plus så finns det många som skulle tala lysande engelska, bara de inte haft en språklärare som dödade dem på grammatiklektionerna.Även personer med begåvningshandikapp börjar tala engelska efter några månader på plats. "Släpp språket loss, det är inte svårt". Eller heter det löst?
Inlägg #6: Postat: 2006-09-29 14:00:00
Janne B
3 Jag tycker inte det är pinsamt utan bara mänskligt, om du har förstått mina tankar i svar 4-5.
Inlägg #7: Postat: 2006-09-29 14:05:00
GunnarL
Om jag minns rätt hade Cim en artikel om ungdomar och dokussåpor någon gång i fjol och den utlyste samma - men mycket mer omfattande - debatt om skillnaden mellan "de" och "dem". Måste vara tröttsamt för Cim....Det förekommer fel i näst intill alla artiklar här utan att det påpekas.
Inlägg #8: Postat: 2006-09-29 14:07:00
GunnarL
f/ Men hon biter ifrån sig bra: Gå in på skribentprofilen och se vad hon vill säga till läsarna på Sourze.
Inlägg #9: Postat: 2006-09-29 14:33:00
GunnarL
1/ Om Du har missat det Janne så har flickan 26 tidigare bidrag på Sourze - så skriver gör hon ju verkligen.
Inlägg #10: Postat: 2006-09-29 14:41:00
Nähädu
Janne. Du ger, måhända omedvetet, Cim och hennes "generation" en överlägsen klapp på huvudet. De är unga och omogna så de fattar inte bättre, helt enkelt. Jag tror högre om den generationen och även om Cim fastän hon skämmer ut sig på sin skribentprofil. Undrar om hon tycker att alla som "testar" henne ses som gnälliga?
Inlägg #11: Postat: 2006-10-01 08:45:00
Janne B
Gunnar/ Hon är lite av mästare redan. Fick i somras 2300 läsare på en artikel om Rumpor. Det var nog årets höjdare. Av foto och CV framgår att hon är högst 20 år. Jag är 3-4 ggr så gammal och ger gärna henne välförtjänt uppmuntran. Det har jag gjort flera ggr. Kritik tål hon också. De och Dem kör hon med för att jäklas med...
Laddar...