Inlägg #1: Postat: 2006-09-27 17:00:00
|
kjellekborg |
hej Janne,
Dessa rader förekommer i min självbiografi som jag hoppas kommer ut, när vet jag ej. Svårt när man inte är en kändis! Hoppas mina rader inte störde din nattsömn. Inatt sov jag dåligt, kanske du påverkade min sömn, vem vet!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-09-27 17:10:00
|
Janne B |
Det är kanske är så att nattsömnen ska störas ibland. Kanske känslan eller tanken behöver en stöt framåt? / Jag är inte direkt vidskeplig men lite telepati, avståndskontakt har jag alltid trott på. Natten då Estonia sjönk sprang jag omkring som en irrande ande i mitt hem.Somnade av utmattning på morgonsidan. När jag så knäppte på radion talade man om att man mist radarkontakten med ett fartyg...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-09-27 17:36:00
|
kjellekborg |
Mkt som står i boken "En dold Gud" är värt att tänka över en stund. När allt kommer omkring så är vi människor nog rätt små o primitiva individer.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-09-27 20:16:00
|
Janne B |
Jag känner att jag måste leta reda på "Vägmärken" av Dag Hammarskjöld och ha nära till hand i höstmörkret. Kanske fem år sedan jag tog i den senast. Inte bra!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-10-11 06:36:00
|
trollpacka |
Njuter ,som vanligt ,av dina "vandrande" ord..med insikt,värme och djup, förmedlar och levandegör du livets essenser..Tack..
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-10-11 11:07:00
|
kjellekborg |
5/ Tack för de varmande orden som räddar min dag...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-10-11 11:53:00
|
Janne B |
Kjell/ Jag blev för en tid sedan tillfrågad av en journalist vilket ord jag tyckte var viktigast. Först så tänkte jag kärlek, sedan sa jag "Uppmuntran". Ju mer jag tänker och känner efter så finner jag att detta var rätt svar. Vad är vår uppgift här i livet? Kanske att Uppmuntra varandra följt av praktisk handling där det går!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-10-11 15:36:00
|
kjellekborg |
Janne, om det är ngt vi behöver i denna "tunga" värld så är det just "uppmuntran". Detta ord gäller såväl gamla som unga- i skolan, på arbetsplatsen, på fritiden...
|
|