|
Inlägg #1: Postat: 2006-09-23 11:02:00
|
|
Janne B |
Om båda parterna är sjuka dessto värre!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-09-23 11:05:00
|
|
Janne B |
Detta handlar om affärsmän som bedriver affärer med mer eller mindre berusade kunder, som alltså hela tiden är i underläge p g a sin påverkan.För att bara ta en punkt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-09-23 11:08:00
|
|
Janne B |
Råder demokrati och jämlikhet här? Har personalen anständiga arbetsförhållanden, arbetstider osv. Ständigt läser jag om att svartjobb är vanligt och manipulation av räkenskaperna.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-09-23 11:10:00
|
|
Janne B |
När olika myndigheter gör gemensamma inspektioner finner de oftast snusk, dålig livsmedelshantering, smutsiga toaletter, nödutgångar låsta och belamrade osv. Den enda förbättring jag läst om är den lagstadgade rökfriheten.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-09-23 11:34:00
|
|
Urban |
Som berusad gäst kan du välja att stanna kvar hemma. Affärsmännen är i våra händer för om vi väljer att partaja hemma blir det inga affärer. Vem är då i vems händer? Med ditt resonemang måste all mänsklig aktivitet förbjudas för alltid kan någon hamna i underläge, i detta fall affärsmännen som tävlar om vår gunst.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-09-23 15:25:00
|
|
Janne B |
Läs den närmaste månaden flitigt om allt bråk i och omkring krogar så förstår du vad jag menar! Förutom att jag läser storstadsytidningarna så läser jag 5-10 lokaltidningar,givetvis inte varje nummer. Där ser man ofta myndigheternas stora missnöje med krogverksamheten. Hyresgäster i närheten är ofta svårt störda till kl 03 på natten. Hur nyktra är folk som kör hem?. Läs lokalpress som sagt.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-09-24 09:30:00
|
|
El Guatusi |
/6 An en gang angtriper vi symptomen i st f de underliggande orsakerna. Om folk lever fan pa fotbollslaktare, pa krogar o pa gator&torg ar det val inte krogarna, idrotten och urbanisterna som ska sta till svars? Det finns stora sociala problem i Sverige o dessa yttrar sig pa manga satt. Men det ar smartsamt att erkanna att det ligger till sa, o darfor ar det t ex ingen viktig del av en valdebatt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-09-24 20:00:00
|
|
Janne B |
EL G/ Om det finns flera hundra ställen i Stoholm där man kan tanka dygnet runt så Uppstår sociala problem. Alkohol är orsak till mycket elände liksom knark. / Visst händer det motsatta också, att folk lever under så eländiga förhållanden att de använder droger som bedövningsmedel mot livet! Men så länge de använder alkoholen/ drogerna går det inte att komma upp sig ur dyn.
|
| |