Wallström S ledare? - då röstar jag S 2010

Inlägg #1: Postat: 2006-09-20 11:26:00
Leif-Arne
Vi pratar om behovet av ledare, men kräver att de skall vara en blandning av moder Teresa och Ivar Kamprad. Det är väl bara ET som möjligen skulle klara detta.
Inlägg #2: Postat: 2006-09-20 12:44:00
Janne B
Därtill ska en kvinna vara "vacker", alltid välputsad, välklädd osv. Sköter hon sina familjeplikter? Det finns en rad saker som krävs av kvinnliga ledare som aldrig nämns vad gäller män. Krävde någon att GP skulle vara sexig?
Inlägg #3: Postat: 2006-09-20 13:11:00
Leif-Arne
2 Män med makt är per definition sexigt, därför behöver nog inte män med makt anstränga sig specielt för att verka tildragande. En kvinna med makt riskerar förmodligen uppfattas som skrämmande. Kvinnor med makt riskerar att demoniseras
Inlägg #4: Postat: 2006-09-20 14:29:00
Janne B
Ja vem minns inte USA:s korte utrikesminister Kissinger, ständigt med nya långa stiliga damer. Pengar och makt är tydligen väldigt sexigt för många damer. Hade vi inte också en ambassadär i Paris som . ja.
Inlägg #5: Postat: 2006-09-20 19:46:00
Friskytten
Svar 3. Jaha? Men då måste det väl också vara så att män som INTE har makt demoniseras och måste anstränga sig extra för att verka tilldragande för kvinnor? Och visst är det så. Och vi är förstås överens om att detta är en upprörande orättvisa? Nej, visst ja. Så dum jag är. När män har någon sorts svårighet så kan det ju aldrig kallas för orättvisa. Jag glömde alldeles. Förlåt, förlåt.
Inlägg #6: Postat: 2006-09-21 09:58:00
Leif-Arne
5 Undrar om inte du har gravat en hund här. Jag skulle själv inte uttrycka det som om män utan makt demoniseras, snarare marginaliseras. Kolla t.ex kontaktannonser vilka manliga egenskaper som efterfrågas. Orättvist? - nä, det är bara så det är. Livet är som en pokergiv, man får olika bra kort, det gäller bara att spela sina kort så bra man kan.
Laddar...