Adios, Persson!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2006-09-19 17:50:00
GunnarL
f/ S gjorde enligt min mening inget fel när de valde att samarbeta med v och mp, eftersom de inte hade något val om de ville regera. Att jag personligen hellre sett ett brett mittensamarbete är en helt annan historia. Det jag diskuterar är demokratins villkor och jag anser att v i dag accepterar de demokratiska spelreglerna i lika hög grad som övriga partier.
Inlägg #22: Postat: 2006-09-19 17:54:00
GunnarL
19/ Beträffande situationen i Falkenberg så är jag inte insatt i läget, men antingen får man väl bilda koalitioner som gör sd maktlösa eller får man väl låta dem komma in i det demokratiska beslutsfattandet. Detta i respekt för deras väljare som ju tydligen uppgår till 25, dvs mer än FP, C och KD tillsammans fick i riksdagsvalet! Får de inget tillfälle att klä av sig så är det ju ingen som ser att de är nakna!
Inlägg #23: Postat: 2006-09-19 17:57:00
GunnarL
f/ 25 av väljarkåren är ju ett imponerande resultat ur deras synvinkel. Den dag man sänker demokratin till att endast omfatta vad man själv tycker är bra så är det kris! Jag tycker att detta är ett bra uttryck: "Jag avskyr dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att uttala dem". Det är det som demokrati handlar om! Bengt Westerberg förstod det inte och uppenbarligen inte Du heller, vilket förvånar mig även om Du är folkpartist.
Inlägg #24: Postat: 2006-09-19 18:59:00
Janne B
Tack för debattomgången GunnarL. Jag har nog inte mer att tillägga i detta ämne nu.Men det kommer många nya tillfällen.
Inlägg #25: Postat: 2006-09-19 19:13:00
GunnarL
24/ Tack själv Janne B!
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...