|
Inlägg #1: Postat: 2006-09-15 08:15:00
|
|
Ramona Fransson |
Diffusa källor! Nu var du riktigt rolig!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-09-15 09:13:00
|
|
Clam |
Hurså?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-09-15 09:23:00
|
|
Ramona Fransson |
Mina källor är människor av kött och blod. Har mångårig arbetslivserfarenhet av socialtjänst arbete i flyktingfrågor. Men även du borde veta att dokument som kan skada regeringen brukar konstigt nog försvinna!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-09-15 09:44:00
|
|
Clam |
Min avsikt var inte att mucka gräl. Men dina källor - hur köttiga och blodiga de än är - förblir dunkla för mig, och uppgifterna är svepande. Om en mydighet förstör dokument, eller på annat sätt förhindrar redovisning, så begår den ett brott. De allvarliga anklagelserna i din artikel behöver styrkas eller motbevisas. Därför efterlyste jag svar från någon som har mer konkret information.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-09-15 16:45:00
|
|
Ramona Fransson |
Vad menar du med konkret information? De vill inte ståta med sina namn. Det finns dokument i socialtjänsten som aldrig når ut till allmänheten. Oavsett. Och de förstörs enligt sekretesslagstiftningen. När det berör enskild person. Så ser det ut i dagens Sverige. Götenefallet kanske är bekant? De försökte få ut dokumenten om sig själva! De vann i Länsrätten, fick tillbaka sina barn. Men några dokument fick de inte!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-09-16 00:54:00
|
|
Clam |
Dokument om personliga förhållanden makuleras efter viss tid. Men Socialtjänsten måste redovisa sina utgifter. Om tjänstemän medvetet vilseleder revisorn ska de naturligtvis sättas dit. Men nu presenterar du ju tyvärr ingenting konkret som styrker dina uppgifter.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-09-16 18:01:00
|
|
Ramona Fransson |
Vem har påstått att tjänstemännen vilselett revisorn? Redovisa utgifter, självklart! Men inte detaljerat! Socialbidrag är en kolumm. Där står inte antal skor som handlats eller möbler eller annat gods. 180 miljoner utbetalats i socialbidrag är ett exempel. Vad inbegriper ordet socialbidrag? En väldans massa olika saker.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-09-16 18:47:00
|
|
Clam |
Jag syftade på ditt eget påstående om manipulerad redovisning: "Varje gång utnyttjade rekvisitioner kom tillbaka till socialkontoren /--- / användes dokumentförstöraren flitigt." Men det lönar sig inte att du och jag spekulerar om myndighetens rutiner. Det vore bra om någon med egen insyn svarade.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-09-17 08:24:00
|
|
Ramona Fransson |
Det hoppas jag också! Men det är som att vinna "Drömvinsten" just bara en dröm! För det gäller att någon inblandad lyckats kopiera rekvisitioner och har sparat dem hemma. Men men man vet aldrig!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-09-18 21:08:00
|
|
Clam |
Rekvisitionerna finns i SIBAs och Ikeas redovisning. Om det, som du så bestämt hävdar, har förekommit oegentligheter, går det att börja nysta där.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-09-19 08:31:00
|
|
Clam |
P.S. Jag märker att jag har skrivit "redovisning" där det hellre skulle stått "bokföring".
|
| |