Länge leve alliansen!

Inlägg #1: Postat: 2006-09-15 00:47:00
tobias
Min poäng med artikeln är att påpeka att den personen jag gör en satir över, är de enda som tjänar på en borgerlig politik i längden. Alla andra tror sig gynnas, men upptäcker efter en eller möjligtvis två mandatperioder att det inte blev så och de röda får återigen majoritet. det har hänt så många gånger förr.
Inlägg #2: Postat: 2006-09-15 19:52:00
bagge
Ja jag vet ju inte vad du vill säga. Men om du är osolidarisk nog att tänka på dig själv så kan det nog tänkas att en del förlorar på alliansens förslag. Däremot om man tänkar på allas bästa så måste fler än ca 3 miljoner gå till jobbet varje dag för att vi ska ha råd med att ha de välfärdsordningar vi har idag.
Inlägg #3: Postat: 2006-09-15 21:37:00
tobias
Ja, jag tänker på mig själv och ca 90-95 av den svenska befolkningen. Att bara jobba mer är ju ingen lösning alls. Det är ju mer jobb inom välfärden man behöver och det kan fås redan idag genom en genomtänkt omfördelning av samhällets redan existerande resurser. Om vi kör på strategin att jobba mer så krävs det nog en hel del företag som bygger lyxyachter och tiomiljonersvillor, för det är ju hos de rika som resurserna måste frigöras. Arbete i sig själv skapar inte pengar.
Inlägg #4: Postat: 2006-09-16 08:50:00
bagge
Du missförstår mig helt, avsiktligt eller oavsiktligt. FLER är INTE det samma som MER.

Vi är 9 millioner i Sverige, ca 3 millioner arbetar. Om du vill omfördela mer resurser så måste det finnas några.

Vidare undrar jag om du åkte på spö i sandlådan av någon adelspojke. Din fobi mot rika människor är ungefär lika berättigad som en jägare i Dalarna.
Laddar...