Monopol är ibland bättre än konkurrens

Inlägg #1: Postat: 2006-09-14 21:10:00
StaffanH
Naturligtvis inte - texten handlar om principen för ett affärskontrakt och inte om enstaka oförutsedda händelser som man måste lösa. Det finns ju något som heter force majeure...
Inlägg #2: Postat: 2006-09-14 22:03:00
yron
Självklart, men som entreprenör blir man ju lite irriterad. När jobbade du t.ex några extra timmar på obetald arbetstid senast enbart för att ge dina kunder extra service? Eller gjörde ett litet misstag som du själv anser inte var ditt fel, och därmed inte fick betalt för flera dagars arbete?
Inlägg #3: Postat: 2006-09-15 00:10:00
StaffanH
Jag förstår din sits och respekterar och beundrar ditt slit, men våra arbetssituationer är inte helt jämförbara. Jag får försöka kontra med att jag brukar hjälpa våra kunder till rätta, även om jag råkar ha en kopp nyköpt kaffe i handen. Det gör mig inget. I gengäld kanske du slipper ta hand om misshandlad personal?
Inlägg #4: Postat: 2006-09-15 16:02:00
yron
Tack, för din förståelse det är bara den jag är ute efter. Bara trött på hur vi företagare behandlas. Vi tvingas t.ex konkurrera med privatpersoner som vill tjäna lite extra svart. T.ex med sin arbetsplats utrustning eller datajobb med piratkopierade program. Inte nog med det, i statistiken räknas han som fuskande företagare eftersom han borde ha haft ett företag och betalat skatt.
Laddar...