Inlägg #1: Postat: 2006-09-15 07:52:00
|
stålis |
Stig Björn Ljunggren: "Två scenarier finns nu. Antingen briserar det med att fler indikationer på SD-framgångar skapar en ketchupeffekt.
Eller så bestämmer sig alla för att tiga som muren. Svårt att veta vilket det blir.
Visar fler opinionsmätningar att SD är på väg över 3 procent vilket jag skulle tolka som nästan fyra kommer det nog att bli en riktigt kaotisk avslutning på denna valrörelse.och all uppståndelse leder till en självuppfyllande profetia."
Länk: opinion2002.nu
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-09-15 07:52:00
|
stålis |
"Daniel Poohl, chefredaktör på den antirasistiska tidskriften Expo, gör bedömningen att sd skulle kunna få riksdsdagsmandat via stöd av minst 12 procent av väljarna i Malmö."
Länk: svd.se
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-09-15 09:30:00
|
Janne B |
Desenaste mätningar visar på 1 för SD. Bilder i media visar SD Ledaren tala på torgen utan publik. Så slaget är nog förlorat för partiet som inte inser människors lika värde.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-09-15 15:01:00
|
stålis |
3/ Var nånstans i SD:s partiprogram framgår att de inte anser att människor har samma värde? Vidare: definiera begreppet!
Hade Hitler samma värde som sina offer, t ex Anne Frank?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-09-15 15:02:00
|
stålis |
Vad anser du om Danske Folkeparti och norska Fremskrittspartiets "människosyn" citationstecken för att det blivit en floskel? Det går ju opinionsmässigt mycket bra för de partierna, liksom andra sådana partier i Europa.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-09-15 15:06:00
|
stålis |
Vår lagstiftning anser att den så kallade religionsfriheten går före´
alla barns lika rätt. Jag har aldrig hört dig eller Janne E eller någon politiker eller kristen ledare protestera
mot omskärelse av judiska och muslimska gossebarn. Varför skall inte judiska och muslimska gossebarn har samma rätt att slippa bli omskurna som andra gossebarn?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-09-15 15:08:00
|
stålis |
Sen kan vi exemplifiera med samhällets syn på kvinnors och mäns lika värde. Uppenbarligen är män mindre värda, eftersom misshandel av kvinnor väcker större indignation än misshandel av män.
Et cetera ad infinitum.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-09-15 15:11:00
|
stålis |
"I skrymtare". Ni ser inte bjälken I ert eget öga, men väl grandet i er nästas. Läs Bibeln och reflektera över dessa budskap! Och undvik inte nu att svara på mina inledande frågor till dig, smit inte från debatt!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-09-15 15:59:00
|
stålis |
Jan E och Janne B: underskatta inte viljan bland era åsiktsfränder att kasta valsedlar för SD. Jag anser att valet borde övervakas av internationella observatörer, som det i Vitryssland.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-09-15 16:00:00
|
stålis |
Beträffande anklagelsen om att SD-sympatisörer stoppar in valsedlar för SD bland socialdemokraternas, så tror jag att det rör sig om vänsteraktivister som gör det, för att smutskasta SD.
|
|