|
Inlägg #1: Postat: 2006-09-13 07:28:00
|
|
Per W |
Tänkt??
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-09-13 09:41:00
|
|
Don Giovanni |
Lars Nilsson, liksom större delen av de som kommenterar på Sourze, tenderar att reagera ryggmärgsreflex-mässigt på skriverier som angriper sossarna. LN har "tänkt" ungefär lika mycket vid läsningen som Steal von Holstein vid skrivandet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-09-13 09:42:00
|
|
Lars Nilsson |
Vissa ställer sig alltid frågande till tankeverksamhet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-09-13 12:05:00
|
|
Don Giovanni |
3/Bäste Lars Nilsson, om du läser mitt inlägg med det intellekt jag är övertygad om att du har, i stället för med reptilhjärnan, ska du finna att det inte är tankeverksamhet jag ställer mig frågande till, snarare bristen på densamma...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-09-13 13:50:00
|
|
Lars Nilsson |
4/ Faktum är att min kommentar var ett svar på Per W:s. Jag hade då inte läst Din kommentar. Men vid närmare eftertanke gäller den även Dig.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-09-13 15:07:00
|
|
Don Giovanni |
5/ Se 4.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-09-13 15:14:00
|
|
Per W |
3/särskilt vad gäller dess existens hos vissa skribenter.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-09-13 19:14:00
|
|
GunnarL |
Lars Nilsson, här dras paralleller mellan socialdemokratin och nazismens judeutrotning. Och Du säger "utmärkt tänkt"! Har det faktum att det är valår fått gaenskapen att bryta ut på fullt allvar?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-09-13 19:18:00
|
|
GunnarL |
f/ I själva verket är den här artikeln ibland det mest dumma och smaklösa jag någonsin läst! Och Lars Nilsson säger: "Utmärkt skrivet och tänkt...". Ibland blir man förvånad - t.o.m. över Lars Nilsson!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-09-13 21:52:00
|
|
Lars Nilsson |
Intressant att om man vågar instämma i kritik mot s och att vi har en journalistkår som står bra mycket mer till vänster än svensken i allmänhet, så talas det om smaklöshet och reptilhjärna. Man inser att det är fler än s, som tydligen definierar sin syn på demokrati och yttrandefrihet enligt parollen: Gärna högt i tak, men det skall vara nära till dörren.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-09-13 22:20:00
|
|
Johan SvH |
Den sossialistiska makten över media gjorde sig åter påmind ikväll när SVT sände en minst sagt färgad dokumentär om Rienfeldt. DET ÄR VIDRIGT!
dessa löjliga omskrivningar och tomma attacker ovan borde jag inte ens komentera, men jag gör INGA paralleller mellan SD och nazism. Förvisso har SD skapat Europas värsta invandrargetton tillsammans med ett annat sosialistiskt land, Frankrike, men i övrigt finns få likheter.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-09-13 22:23:00
|
|
Johan SvH |
Däremot gör jag en parralell mellan den politiska taktik och strategi som Göran Person använder sig av. Han döljer sin brist på svar och vision bakom lögner, taktik och retorik. Han duperar och lurar folk.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-09-13 22:23:00
|
|
Johan SvH |
Däremot gör jag en parralell mellan den politiska taktik och strategi som Göran Person använder sig av. Han döljer sin brist på svar och vision bakom lögner, taktik och retorik. Han duperar och lurar folk.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-09-13 23:32:00
|
|
Calle Z |
Håller med GunnarL. Att dra paralleller mellan Göran och Adolf! Det var illa genomtänkt. Jag är ingen större beundrare av Persson precis. Men man måste dra gränsen någonstans.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-09-13 23:39:00
|
|
Calle Z |
Det var ett riktigt lågvattenmärke! Att sedan Johan SvH i svar 12 o 13 fortsätter att jämföra och dra paralleller mellan Göran och Adolf. Då kan och bör man inte bemötas seriöst.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2006-09-14 00:48:00
|
|
Calle Z |
Men säger detta inte allt om svensk medias tillstånd? Läs Johan Svh´s svar 11 tex. Detta är alltså en person som får skriva kolumner i Metro? Nåja så länge de är PK enligt honom själva? Tillräckligt "sossialistiska" eller ej? Vi har den media vi förtjänar..
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2006-09-14 00:55:00
|
|
Calle Z |
Den "sossialistiska" media dög gott nog åt Johan Svh när svensk idiot media dyrkade honom som en IT Messias. Det svänger onekligen snabbt! Tvära kast...
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2006-09-14 10:46:00
|
|
Per W |
Svar 11: J SvonH: Om du menar socialdemokraterna med SD så skriv s eller SAP. Eftersom de flesta normalkunniga utom kanske din största fan, Lars N vet att SD betyder Sverigedemokraterna, så blir det förvirrande.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2006-09-14 15:01:00
|
|
Johan SvH |
Sorry, SAP självklart.
Jag gör INGA jämförelser mellan SAP´s´politik och nazismen. Ej heller mellan Göran och Adolf åsikter, men deras taktik. Det var ju fan, kan ni inte läsa.
Tror ni att tyska folket vill gassa 6 miljoner judar? Adolf ljög, duperade och lurades. Han lyckades med det genom sitt uttryckssätt och sin retorik.
Tror ni att svenska folket vill nedmontera den svenska sjukvården, skolan och välfärden? Utarma och slita ut arbetsskaparna? Göran lurar dem dit genom retorik...
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2006-09-14 15:02:00
|
|
Johan SvH |
Sorry, SAP självklart.
Jag gör INGA jämförelser mellan SAP´s´politik och nazismen. Ej heller mellan Göran och Adolf åsikter, men deras taktik. Det var ju fan, kan ni inte läsa.
Tror ni att tyska folket vill gassa 6 miljoner judar? Adolf ljög, duperade och lurades. Han lyckades med det genom sitt uttryckssätt och sin retorik.
Tror ni att svenska folket vill nedmontera den svenska sjukvården, skolan och välfärden? Utarma och slita ut arbetsskaparna? Göran lurar dem dit genom retorik...
|
| |