Sjuka chefer

Inlägg #1: Postat: 2006-09-11 13:25:00
kjellekborg
Janne, dina kloka ord är som bomull runt mitt hjärta...
Inlägg #2: Postat: 2006-09-11 14:52:00
Janne B
Kjell. jag gör omläsningar på dig ibland, så vi har nog liknande värderingar. Sourze är för mig det forum där man har störst chans att lära sig, utvecklas som människa...
Inlägg #3: Postat: 2006-09-11 15:08:00
kjellekborg
Som chef var min största tillgång personalen och inget gav mig mer tillfredsställelse än att se dessa växa. På utvecklingssamtalen, över en kaffe, då ger man positiv o negativ kritik på ett konstruktivt sätt.
Inlägg #4: Postat: 2006-09-11 15:18:00
Janne B
Jag var chef på ett litet socialkontor utanför Umeå på 70-80 talet. Jag minns inte ett enda bråk mellan personalen och mig. De hade väldigt olika begåvning och inriktning, så det gick att sätta dem på det som passade dem bäst. / Men några ggr då jag nekat en yngling körkort kom det in stora stenbumlingar genom mitt kontorsfönster mitt i natten. Men personalen uppvaktade mig på ett positvare sätt.
Inlägg #5: Postat: 2006-09-12 14:01:00
yvonnebjorklund
Till svar3: utmärkt tänkande, tänk om alla chefer kunde se på de anställda på det sättet. Vissa föredrar piskan istället för morot. Ris före ros. Pinsamt att vuxna människor kan bete sig så mot varandra. Vad mer kan jag säga.
Laddar...